Gå til innhold

Bra gitarspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neil Young - soloen på "down by the river" fra "Everybody knows this is nowhere." Tre toner - et hav av gåsehud!!

Oh yeah! Kjempespor og knall solo :woot:

Ser at ingen her husker å nevne Marius Müller. Har ikke noe skiver av fyren, men du som mannen kunne spelle.

Stairway to heaven soloen er jo absolutt stor da, og Eagles har definitivt endel bra gitarjobbing :D

For de som ikke synes Prince er teit og homo så har kanskje noen oppdaget hvilken kløpper mannen er på gitaren! He rules the freakin' world - yeah!

Og glemte nesten - SJOKK :o John Frusciante, mannen er jo stor!

Andy

Lenke til kommentar
Introen på Extreme's He-Man Woman Hater (spilles av Dweezil Zappa). Introen er kjent som "Flight of the Wounded Bumble Bee".

Det er da Nuno som spiller... han fikk t.o.m. pris for beste solo for denne.

Forøvrig er de tre Steve'ne, Steve Hackett, Steve Morse og Steve Howe mine favoritter... men hva vet jeg, jeg er jo bare en prog-keyboardist. :roll:

E

Lenke til kommentar
Introen på Extreme's He-Man Woman Hater (spilles av Dweezil Zappa). Introen er kjent som "Flight of the Wounded Bumble Bee".

Det er da Nuno som spiller... han fikk t.o.m. pris for beste solo for denne.

Forøvrig er de tre Steve'ne, Steve Hackett, Steve Morse og Steve Howe mine favoritter... men hva vet jeg, jeg er jo bare en prog-keyboardist. :roll:

E

Flight Of The Wounded Bumblebee er helt riktig Nuno som spiller. Vær nå klar over at han jukser litt med 200ms delay, men det er jo rått for det. Dweezil spiller derimot den 10 sekunders solointro'en som er i begynnelsen av "He-Man Woman Hater", dvs. den som ligger i bakgrunnen under selve riffinga før vokalen kommer inn. Forøvrig et av de råeste riffene i rockens historie. Lyden er Juicy! Ja til 80-talls og tidlig nittitallsrock (pre-Nirvana). :woot:

Lenke til kommentar

Children of Bodom - hate me

Children of Bodom - bed of razors

Children of Bodom - hatebreeder

Children of Bodom - Warheart

Children of Bodom - Your better of dead

Children of Bodom - Cock'n loaded

Children of Bodom - hate crew deathroll

Children of Bodom - Somebody put something in my drink?

Children of Bodom - Hellion

Children of Bodom - Towards dead end

Children of Bodom - Children of Bodom

Children of Bodom - Lil bloody ridin hood

Children of Bodom - Angels DONT kill

Children of Bodom - Everytime i die!

Children of Bodom - The trooper (cover Iron Maiden)

Children of Bodom - Touching like an angel of death

Nightwish - Wishmaster

Stratovarius - Hold on to your dream

Metallica - So f*ck*ng w00t?

Metallica - FUEL!

det var noen av de beste :)

JEG ER EN CHILDREN OF BODOM FAN OG SKAL PÅ KONSERTEN DEMS!!! HAHAHAHAHAHA! MISUNNELIG??

:D

Lenke til kommentar

Gilmore med soloen på "Comfortably Numb". Har blitt nevnt før og bør nevnes igjen.

Fikk dønn hakaslepp da jeg hørte soloen på "Delicate Sound of Thunder".

Hadde jeg greid å prestere noe sånt hadde jeg bare droppa fjøla midt på scena og gått hjem. Også spiller'n like godt en vise til!

En og annen toppidrettsutøver kunne nok fått noen tips av den karen.

Nok om det...

Kanskje ikke ren gitarsolo, men:

Robert Johnson - Preaching Blues

Også gitarsoloen på "Ved siden av kjøkkenbordet" med De musikalske dvergene. :-)

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom alt, men sålangt har ingen nevnt Angus Young i AC/DC. Skal ikke begynne å velge riff, da kan jeg holde på LENGE ;)

Kort mellom gåsehud-låter på AC/DC album ;)

Et nytt kommer forresten ut før årsskiftet :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...