eught Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Fleetwood Mac - I'm so afraid Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hmm.... Vanskeli spørmål, men jeg ville svar Pink Floyd - Comfortably Numb Mvh. Erik Lenke til kommentar
gaaten Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 endelig en som har skikkelig musikksmak. Ikke det at noe av det andre er dårlig, men den siste soloen på Pink Floyds Comfortably Numb slår dem alle. Sitter her og prøver å få den inn i fingrene på gitaren. varer i 2 og et halvt minutt. Helt sykt! Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 hva med : rosa helikopter eller noe sånt Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Kan ikke glemme Slash sine gitar-soloer og melodier i Estranged med Guns n' Roses. Utrolig nydlige og stemningsfulle. Får gåsehud all over! :o Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hm, Dave Gilmour, soloene i Comfortably Numb.... Hvordan kunne jeg glemme den? Den er jo ekstrem . Særlig LIVE-opptaket fra PULSE-turneen, den varer jo i 5 min! Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond Lenke til kommentar
tkk Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Neil Young - soloen på "down by the river" fra "Everybody knows this is nowhere." Tre toner - et hav av gåsehud!! Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Iron Maiden - Afraid to shoot strangers Iron Maiden - Fear of the dark Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Introen på Extreme's He-Man Woman Hater (spilles av Dweezil Zappa). Introen er kjent som "Flight of the Wounded Bumble Bee". Det var ikke Dweezil som spilte denne men Nuno Bettencourt(som var gitarist i Extreme). En av mine favoritt gitar soloer må være på sangen Darkness med Rage against the machine, som er på the-crow(filmen) sound tracket. Personlig har jeg mye mer respekt for en som kan å spille gitar enn å spille soloer(da dette egentlig har lite med hverandre å gjøre) Lenke til kommentar
TROGSTAD Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Al Di Meola, Steve Morse, Terje Rypdal & Vidar Busk har produsert mye bra opp gjennom årene. Gode gitarister er i bøtter og spann, men ovennevnte er blant favorittene hva gitarspilling angår. Luftgitar er KONGE på fete riff........ 8) Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Glemte å nevne de tostemte soloene til Jens Ludwig og Dirk Sauer i Edguy. Tostemt gitarsolo er det råeste og fineste som finst!! *Frysninger* :o Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 stratovarius med: Holy Solos Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Personlig har jeg mye mer respekt for en som kan å spille gitar enn å spille soloer(da dette egentlig har lite med hverandre å gjøre) Dette har jo egentlig veldig mye med hverandre å gjøre. Kan du spille gitar kan du ikke nødvendigvis spille mye solospill, men skal du kunne spille skikkelige soloer må du vite hvor du finner de forskjellige notene, teknikker som tapping osv, noe som krever mye mer kunnskaper enn bare å spille vanlige grep. F eks hadde det vært litt merkelig om de som spiller rytmegitar i et band var flinkere enn de som spiller solo. Kanskje du tenker på slike som Steve Vai og Joe Satriani som spiller konstant solo å spille gitar, men isåfall må du nok uttale deg mer presist. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 En annen godbit er Eric Johnson - Cliffs of Dover Lenke til kommentar
KJ Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Toppen av gitaronani? Jimi Page på Dazed and confused fra The song remains the same. Jeg har vel aldrig verken sett eller hørt en fiolinbue bli så ettertrykkelig maltraktert på gitar hverken før eller siden, effekten lydmessig er bare helt genial. Det er forøvrig en utsøkt versjon av den samme låta på Yardbirds - Live Yardbirds featuring (the good credentials but who is he any way) Jimi Page (live fra New York i 1966/67/68?), hvor låta bare heter Confused. Jeg har litt for stor respekt for Jimi Hendrix til å kalle ham gitaronanist, men Woodoo Chile fra Elecric Ladyland er helt suveren. Forøvrig må jeg underskrive på Pink Floyd Echoes. mvh Lenke til kommentar
andgob Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 hør en gang på Metallica - The Shortest Straw, i det 4. minutt starter en helt sykt rå solo. ellers er Metallica - Master of Puppets utrolig bra Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Som sagt gitar soloen i Eagles - Hotel California og så er begynnelsen på Metallica - Fade to Black ganske bra. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Steve Vai, Van Halen, Yngwie Malmsteen, Zakk Wylde, John Petrucchi +++ er såå geniale! Med +++ regner jeg med du tenkte på Joe Satriani.. Såklart! Han er jo en av G3! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå