Eskil87 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvilken sang syns dere har det beste gitarsoloen gjennom alle tider? (Ment som konkurent mot trance tråden ;p) Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Dreamtheater - Guitarsolo / Gladiator Theme er jo ganske bra Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 liker ikke gitar-"soloer" generelt, men en gitarsolo digger jeg: i "beat it" med M.Jackson Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 -Sjekk ut George Lynch på Dokken-plata "Back from the attack" fra 1987. Drøssevis med kongesoloer der. -Testament - Return to serenity med Alex Skolnick. -Ozzy Osbourne - Mr.Crowley med Randy Rhoads. osv.... Lenke til kommentar
moah Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Soloen i Sum41 - In too deep Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvilken sang syns dere har det beste gitarsoloen gjennom alle tider?(Ment som konkurent mot trance tråden ;p) Skulle gjerne sett en trance-dj som kunne spilt noen krevende stykker av grieg eller no før trance kunne sammenlignes med de beste gitarsoloer gjennom tider Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Introen på Extreme's He-Man Woman Hater (spilles av Dweezil Zappa). Introen er kjent som "Flight of the Wounded Bumble Bee". Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Slash i en konsertvideo fra Spania tror jeg. Han hadde et laangt solonummer, og det var for meg noe bortimot en sammenhengende orgasme Før det tenkte jeg på ham som en OK gitarist. Etter det nummeret fikk jeg fornyet respekt for Slash som gitarist, for å si det slik. Å plukke ut enkelt soloer er vanskelig, det er mange år siden jeg nilyttet på låter og sammenlignet på den måten. Husker at Steve Vai gav meg frysninger på ryggen, gåsehud og hele pakka med et par låter. Husker ikke hvilke, dog.. Sier meg oxo enig i hva sistemann her sier. Og Nuno himself er ikke akkurat DÅRLIG heller da.. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Steve Vai, Van Halen, Yngwie Malmsteen, Zakk Wylde, John Petrucchi +++ er såå geniale! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Øystein Sunde - Fenderslåtten! Ellers så er jo soloene (trionene ) til gutta i Iron Maiden og bra, spes Brave New world og Alexander the Great Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Er jo litt fristende å foreslå Daft Punks "Aerodynamic" :smile: -blir muligens halshugd nå- Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Ron Jarzombek's solo-outro i "Rivers Dancing" på skiva Gordian Knot. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Children of Bodom - War of Razors Tar jeg ikke helt feil er dette en gitar solo Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Django Reinhardt knuser samtlige over. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Children of Bodom - War of RazorsTar jeg ikke helt feil er dette en gitar solo Ja den er jo genial Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Øystein Sunde - Fenderslåtten! Skulle til å si det samme selv :-) Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Øystein er jo sinnsykt rask på kassa si! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Blir med i denne tråden også jeg The Eagles - Hotel California Må bare si at denne soloen er utrolig stemningsfull og digg å høre på. Ellers vil si at Metallica - Nothing Else Matters er også en solo som gir en bra følelse. Disse soloene er kanskje ikke de mest krevende (helt sikkert ikke for å si det slik), men satt sammen med resten av musikken er det utrolig bra å høre på. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 sultans of swing - mark knopfler/Dire Straits bare en av mange til Knopfler... (Hotel California må også sies å være meget bra) bertie Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Steve Vai, Van Halen, Yngwie Malmsteen, Zakk Wylde, John Petrucchi +++ er såå geniale! Med +++ regner jeg med du tenkte på Joe Satriani.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå