Jo Are Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei hei, tenkte det kunne være artig med en oppussingstråd som inneholder før og etter bilder av oppussingsprosjekter. Jeg laster opp noen bilder (før, etter) av rommet mitt som jeg malte for en uke siden. Før: Som dere ser skrek virkelig vinduskarmen etter ett malingsstrøk. Slik så veggene ut før, ikke pent Skapdørene var ikke så vakkre de heller. Etter: 3 dager og 700 kr senere så rommet slik ut. Vinduskarmen ser virkelig nydelig ut i forhold til før. Veggene har også blitt en god del penere. Skapdørene er jeg virkelig fornøyde med Så håper jeg andre kan laste opp før og etter bilder etter sine små og store oppussingsprosjekter, det kan være til nytte og inspirasjon til andre. Husk også og skriv pris og hvor lang tid dere brukte på oppussingen. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ikke dårlig! Hadde jeg bare hatt bilde av hvordan rommet mitt så ut før det ble pusset opp , så skulle jeg gjerne bidratt... Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Nettopp ferdig med kjøkkenet nå i påsken. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2008 Ja se der ja, ble pent det der. Fint og se at noen har gjort noe fornuftig i påsken Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Det ble finere hos deg etter oppussingen, Jo Are. Liker fargen blå, og synes den passet der. Skapdørene så penere ut også, og vinduskarmen så som god som ny ut. Har dessverre ingen bilder da jeg ikke pusser opp, trenger ikke det. Men jeg ommøblerer ganske så ofte i følge søskenene mine. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Det ble finere hos deg etter oppussingen, Jo Are. Liker fargen blå, og synes den passet der. Skapdørene så penere ut også, og vinduskarmen så som god som ny ut. Har dessverre ingen bilder da jeg ikke pusser opp, trenger ikke det. Men jeg ommøblerer ganske så ofte i følge søskenene mine. Takker for det, fargen er faktisk turkis med det er nå ikke så nøye. Ommøblerer mye selv faktisk. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Nå har jeg brukt helgen til å fikse opp litt i hagen. Tekte selvfølgelig ikke på å ta bilde før jeg begynte, men har noen fra et ganske tidlig stadie. Her har jeg Gravd vekk mesteparten av plenen...som egentlig bestod av mose, hanefot/skvalderkål og hundedrit. I tillegg har jeg klippet ned hekken med ca en meter og beskjært (og flyttet på) buskene som bare faen. Så egentlig ut som en jungel her før jeg begynte. Bildet er tatt etter 3 timers buske/gjørmebryting. Grunnen til den store planteavstanden er at det for det meste er bærbusker som skal stå der og vi vil gjerne at det skal være mulig og plukke bærene uten og måtte sloss med andre busker. Får jeg viljen min vil det også komme noen einer (juniperus com. "green carpet") rundt bedet. Ja, og her ligger da mesteparten av greiner og drit jeg har klippet. Nå har duken kommet på plass på deler av bedet og jeg har fått på en del bark. Begynte med en gang å se bedre ut. Nå er jeg ferdig, ryddet opp og alt, men har ikke fått tatt bilde av det endelie resultatt ennå. Satser på jeg får gjort det i morgen, så skal jeg legge det ut her. Dette er bare en liten del av hagen, men resten skal taes etterhvert ut over våren, så det blir nok en del oppdateringer. Hva syns dere? (ja, jeg vet det er dårlige mobiltelefonbilder, men men...ferdige resultatet skal dere får med et skikkelig kamera) Edit: Glemte å ta med pris og hvor lang tid jeg brukte. Pris: Bark (18 sekker a 80 liter) - 900 kr Duk 100 m2 (ja, aaalt for mye) - 399 kr Resten hadde vi ellerble lånt fra jobben min Tid: 8 timer - inkludert kjøring for å kjøpe bark og duk + drikkepauser...ehm...pluss 3 timer med rydding av greiner og sånt etterpå, da...ligger litt vanskelig til så det måtte trilles vekk i trillebår...ganske langt. 5 av timene var vi 2 personer. Utstyr: Spade Rive Kniv Slager Meisel (murte en liten mur også...kom ikke med på noen av bildene) Motorsag (til å sage villt rundt i haugen emd greier så de ble små nok til å få med seg i trillebåren) Trillebår Gravse Hekkesaks Beskjæringssag (turbosag) 3 liter Coca Cola En sekk kukompost (rundt rotklumpen på plantene som ble flyttet) Sprøytekanne + litt Roundup for å bli kvitt hanefoten (hvertfall et tappert forsøk) Noen fantastiske treplugger jeg spikket til for å plugge fast duken i skjøtene og langs kantene (den er gavd litt ned også...hater duk som ligger og flakser. Ja, jeg er anleggsgartner og ser en hel del som burde vært gjort, men dette skulle gjørs raskt og billig. Om jeg får klarsignal har jeg veldig lyst å mure en ny mur foran bedet, og kanskje prøve å fikse muren i bakkant (forhåpentligvis uten at naboen sin hage kommer rasende ned). Men sånn går det når hagen er anlagt i full fart av folk uten interesse og i tillegg ikke har hatt særlig vedlikehold på 10 år. Endret 20. april 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) I dag var snekker'n på badet. Akkurat nå er det et helt tomt rom, ingen fliser eller noen ting, bare mur og treverk. Gleder meg til det er ferdig. Skal komme med bilder etterhvert. EDIT: Nå er det lagt gips på alle veggene bortsett fra en. Der skal det heller ikke være slike plater. Endret 3. mai 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
dynaBel Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 pusset opp i mellom gangen for en stund siden før: Etter: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå