Gå til innhold

fakta fra den kalde krigen

Anbefalte innlegg

Fikk se en dokumentar på youtube, der det i 1934 ble oppdaget i USA, at store deler av eliten i landet konspirerte mot myndighetene, om å lage en facist stat, der hvor 500.000 mennesker skulle være med å styre landet, planen ble oppdaget, hva som skjedde med planleggerne av dette vet jeg ikke, men her kommer da diskusjons kjerne:

Siden det er liten tvil om at sterke krefter i både finans og millitære var del av denne planen, så ville jo dette bety at FN aldri hadde engang blitt stiftet " FN ble jo dannet av bankmenn så hvorfor ikke ? "

Var det ikke bra at soviet fikk atombomben, vi fikk en kald krig, men igjen så ville ikke disse kreftene i USA ville ta over landet ved et kupp. for å så underlegge seg land etter land ved hjelp av frykt for verdens mest ødeleggende våpen noensinne laget, det ultimate domedags våpen???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dere faktisk hadde tatt dere tid, så ville dere funnet ut at dette faktisk HAR skjedd, nå må heller ikke dere "ikke gale" mennesker sluke rått alt dere leser i avisen eller leste på skolen heller da...

Gi oss kilder ffs.

Lenke til kommentar

Jeg har generelt store problemer med å tro på konspirasjoner, mest fordi jeg driter i det, men også fordi jeg får en følelse av at de som kjøper dem er folk som føler seg overvåka eller noe slikt..

Jeg så engang en konspirasjon om månelandingen til USA, den var svært overbevisende, selv om det høres helt sykt ut at det aldri skjedde.

Lenke til kommentar

Rasch: Å si at man ikke tror på Business Plot blir jo det samme som at man ikke tror på konspirasjonen mot Caesar eller lignende :p Det er mange tilfeller av konspirasjon igjennom historien. Såklart er det mange som ser konsipirasjoner overalt, men det betyr ikke at man ikke burde være skeptiske.

Lenke til kommentar

En løgn er best gjemt inni en sannhet.

Det stemmer at det var en sterk fascistisk bevegelse i USA på 20-30 tallet, blandt annet pga. de mange innvandrerne som hadde bakgrunn fra nettopp de europeiske landene som hadde slike styrer, og det nære samarbeidet mellom disse landene og USA, men det var aldri snakk om at de kunne ha overtatt noe mer enn en liten by.

Bevegelsen ebbet forøvrig ut under andre verdenskrig når mange av dem, deres naboer, deres egne sønner osv. ble sendt ut i verden for å slåss mot fascismen.

Endret av runeb80
Lenke til kommentar

Hehe så naivt.. Neinei.. de ble innlemmet i "eliten".. banksjefer og slikt var først styrt av Hitler, så fortsatte de med sin egne planer etter hans "bortgang".. all amerikansk "politikk" etter 1945 var en videreføring av nazismen med mål om verdensherredømme..(!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...