Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ta tilbake eksen

Gjest Fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet

Hei.

For ca 3 år siden gjorde jeg det slutt med ei fantastisk jente.

Jeg gjorde det slutt ikke pga henne men andre problemer jeg hadde. klarte ikke noe forhold akkurat da.

Vi er gode venner, har gjevnlig kontakt og tar en kaffe av og til. Hun sov også over en natt hos meg på sofaen nylig etter en middag og en flaske vin. Dette skjer uten at værken samboeren min eller hennes vet om det. (Jeg føler meg mentalt utro)

Hun er min sjelsvenn og jeg blir bare mer og mer forelsket i henne. Jeg har bare hintet det for henne at jeg ser etter andre muligheter ved å fortelle henne at jeg og samboeren ikke er på bølgelengde.

Men jeg er for redd til å ødelegge "vennskapet" jeg har med henne, men jeg klarer snart ikke å holde igjen dette lenger.

Jeg føler at hun er litt intressert i meg. men holder litt igjen siden det var jeg som brøt forholdet og ikke tør noe igjen.

Hun skal kanskje reise bort i det store utland et halvtårs tid jeg vet ikke om det skjer noe mellom hun og samboeren.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Fortvilet
Hva ville du ha følt om din samboer gikk bak ryggen din slik som du gjør nå?

Jeg hadde blitt i alle fall såret :cry:

Jeg skjønner pointet, og beklager, men hva hjelper deg meg?

Lenke til kommentar

Ikke noen ekspert eller noe, men jeg ser ikke helt poenget med å være sammen med en jente du ikke er "på bølgelengde" med.

Det første du bør ta tak i er vel akkurat der; kom dere på bølgelengde og glem x'en, eller slå opp med samboern din.

går du og dama fra hverandre kan du jo tenkte på å gå tilbake til x'en.

Sånn fungerer ting i min verden.

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet
Ikke noen ekspert eller noe, men jeg ser ikke helt poenget med å være sammen med en jente du ikke er "på bølgelengde" med.

Det første du bør ta tak i er vel akkurat der; kom dere på bølgelengde og glem x'en, eller slå opp med samboern din.

går du og dama fra hverandre kan du jo tenkte på å gå tilbake til x'en.

Sånn fungerer ting i min verden.

Du har nok litt rett. Jeg får ta en lengere samtale med samboeren etter påsken, kanskje finne ut av litt ting der.

Så får jeg respektere eksen min som en venn så lenge. Og la det bli med det til noe helt åpenbart skjer..!?

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet
Ta heller og glem hele greia med eksen, det er ikke noen vits i å gå og vente på noe som kanskje ikke skjer. Enten ordner du det selv, ellers glemmer du det og ser framover i stedet.

Jeg er så utrolig glad når jeg er sammen med henne, men alt er så trist uten henne.

Jeg har prøvd å holdt meg unna henne i over et halvt år men ennå så klarer jeg ikke å slippe tankene om henne.

Rett før jeg møtte min nåværende samboer, spurte jeg eksen min om hva hun ville, da viste hun ikke. Hun var også da sammen med typen sin.

Jeg har har tenkt på at jeg kanskje skal skrive et langt brev til henne og skrive alt jeg føler!?!

Lenke til kommentar

Nei, prøv heller å glem henne. Du kan ikke forsette sånn, jeg tror ikke du forstår at du holde på å narre din samboer slik du gjør nå.

Det beste for deg å droppe all kontakt med x'en og prøve å mimre all den gode tiden du har hatt med din samboer og faktisk gjøre ære på henne. Ta henne ut og vær snill mot henne.

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet
Hvorfor i alle dager skal man tvinge seg selv til å holde på en samboer man åpenbart ikke trives med?

JA. Men jeg er veldig glad i min samboer. men mer som en venn.

Lenke til kommentar

Hvis du har mistet følelsene for din nåværende samboer så bør du fortelle henne det. Det er bedre at du forteller henne sannheten, det gjør det nemlig lettere for henne å takle bruddet også.

Du kan ikke styre hvem du forelsker deg i eller får følelser for. Min samboer og jeg som har vært samboere i nesten 4 år har akkurat brutt med hverandre. Jeg hverken spiste eller sov noe særlig de første 3-4 dagene. Alt jeg klarte å gjøre var å grine, tenke, grine, tenke, grine og tenke. Vi er ikke uvenner på noen måte og jeg aksepterer at hun vandrer videre, jeg må nesten det. :) Jeg kan ikke akkurat tvinge henne til å fortsette å være sammen med meg. Vi er kanskje litt forskjellige på områder som er viktige for å være kjærester eller mann og kone - da er det bedre å kunne være venner.

For meg er ikke kjæresten bare en kjæreste, men også min beste venn. Vennskap varer evig vet du selv om kjærligheten ikke nødvendigvis gjør det.

Mitt råd er at du forteller samboeren din hva du føler. Du bør i alle fall ikke ha henne gressende for å ha noe å falle tilbake på om det ikke ordner seg med eksen. Vis samboeren din såpass respekt at du forteller henne hvordan landet ligger før du utforsker forholdet til eksen noe mer.

Lenke til kommentar
Skal snakke med min samboer etter påsken.

Jeg er fryktelig usikker hvordan jeg skal gå fram med min ekskjereste.

glem x'en,
hold deg unna x'en
glem hele greia med eksen,
Nei, prøv heller å glem henne.

Fremdeles i tvil? Da er nok det problemet.

Det er flere fisk i sjøen:

2 myte: "The one and only"

Ikke tro at det bare er EN kvinne for deg her i livet... De fleste menn tror at hvis de først får seg en kvinne, må de gjøre alt i verden for å holde på henne, hvis ikke så vil alle vaginaer i universet lukke seg.

Faktum er det at det er milliarder av kvinner på jorden, og du HAR ANDRE ALTERNATIVER!

Så ikke vær redd for at hvis du mister En, så vil alle andre være utilgjengelige. For det er BS og det vet du egentlig selv. Dypt der inne.

Det er en grunn til at du ser dette gang på gang. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet

Jeg er vel enig at det er ikke noen one and only, men det er hun jeg har funnet og ser ikke helt noen vits å fiske vidre når jeg har vært forelsket i denne jenta i 6 år. Hun var min ungdoms kjærlighet.

Jeg har vært sammen med flere jenter (7 stk) men tankene faller alltid tilbake til henne. Og det stikker kanskje ekstra vondt når familien min og flere av vennene mine liker henne så godt.

Dere må ikke tro at jeg er en utro type det har jeg aldri vært, og kommer nok ikke til å være. (fysisk).

Så det å glemme henne er ikke så lett.

Jeg har ikke fått råd som jeg føler meg komfortable med ennå.

Hvordan skal jeg gå frem.??

Jeg er ganske sikker på at hun er intressert i meg. men hun er også utrolig glad i sin samboer. og de har det letter økonomisk sammen.

Hun er vel redd for å bli alene, og derfor kanskje ikke tør å ta sjansen med meg. Det var jo jeg som avsluttet det forrige gang. (dum som jeg var. Jeg skulle ha løst problemene mine sammen med henne)

Dere skjønner sikkert problemet.

Lenke til kommentar

Først av alt må du få ting på det rene med samboeren din. Altså fortelle om hva du føler/ikke føler og snakke med samboeren om hva dere skal gjøre videre. Hvis du finner ut at du vil gi forholdet deres en sjanse må bli opp til deg, og jeg skal ligge langt unna akkurat det, men hvis dere gir det en sjanse er du nødt til å forsøke å glemme x'en og fokusere fullt og helt på samboeren din! Jeg sier ikke at du skal drite i x'en som en venn, men ikke la x'en få mer fokus enn samboeren. Skal dere få forholdt til å fungere må du fokusere på de fine stundene du og samboeren har hatt, og skal ha. Og fokusere på de tingene som gjør at du er glad i samboeren din.

Hvis dere derimot bestemmer dere for å gå hver til deres kan du ta stilling til x'en din. Måten jeg ville gått frem her er at jeg ville snakket med x'en din om hva du føler og hørt litt etter hva slags følelser hun har for deg. Hvis hu ikke har den typen følelser for deg må du for all del ikke presse henne, det kan gjøre at du til og med mister henne som venn. Men snakk med de du trenger å snakke med. Og først av alle din samboer.

Det her er hva jeg ville gjort hadde jeg vært i din situasjon. Kan hende det ikke er det riktige for deg, men selv synes jeg det er den mest ryddige og rettferdige måten å gå frem på både for din samboers, x'ens og din skyld.

Håper dette hjalp litt

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...