astang90 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei, Jeg kjøpte meg ny bærbar data for ca 1 måned siden. HP Pavilon dv6000 (vista). Også har jeg et lite irriterende problem på den. Når jeg spiller av musikk, i f.eks Windows Media Player, Winamp eller lignende, så etterhvert får dataen mer og mer problemer med å kjøre flere ting samtidig.. den når liksom en max.grense som blir mindre og mindre (kan bla ikke åpne fler faner på nett, popup, dokumenter, mapper osv. til slutt restarter jeg bare, så er alt i orden. Noen som vet hva det kan være, og om det er noe jeg kan ordne selv? Takker for alle svar:) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Kan det være en aldri så liten minnelekasje ute og går? Lenke til kommentar
astang90 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 jeg vet ikke. Jeg har ikke så veldig mye peiling på data. Kan jo litt, men ikke sånn kjempe mye.. hehe:P Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jo jeg tenker...Process Explorer er et flott program for å overvåke minnebruk med. Dette er et gratis program som du kan laste ned fra Windows Sysinternals. Her kan du bla sortere etter Private Bytes for å få opp minneinfo. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Det svaret skjønte ikke jeg engang...og vil det løse problemet? Fint om du forklarer litt enklere...hehe :-) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Minnelekasje: Et program eller modul som allokerer minne men som ikke frigjør det igjen når det ikke trenger det. Derfor vil det etter tid vokse og ta fryktelig mye minne og systemet ville kunne bli tregt og vil tilslutt stoppe helt. Process Explorer har en mulighter å sortere minnebruken etter Private Bytes slik at du kan se hvor mye av det minnet som er allokert er privat til akkurat den prosessen. Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Høres ut som en minnelekasje, ja... Har du prøvd et annet musikk program, f.eks winamp? Lenke til kommentar
astang90 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Høres ut som en minnelekasje, ja... Har du prøvd et annet musikk program, f.eks winamp? Ja, har prøvd både WMP, Winamp. Samme skjer også med MediaCenter... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Tja prøvd å oppgradere driverne til lydkortet? Lenke til kommentar
astang90 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Tja prøvd å oppgradere driverne til lydkortet? Nei, det har jeg ikke... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Er verdt et forsøk vertfall...om ikke dette fungerer kan du sjekke hvordan det står til med minnebruken med å bruke Process Explorer. Lenke til kommentar
astang90 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 er det noen som vet om det er noe jeg kan gjøre på datan, for at dette ikke skal skje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå