>Jonas< Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg skal ha nye sommerdekk og felger til Kangooen min nå snart. Orginalt står det på 185/65-15. Jeg tenkte da på å kjøpe enten 195/60-15 eller 205/50(?)-16. Vil dere tro det er stor forskjell mtp sporing, støy etc mellom disse to dimensjonene? Vil 205/50-16 bli slitt vesentlig fortere enn 195/60-15? Jeg er student og bilen vil bli brukt en del på noen litt lengre turer, så derfor er pris og komfort viktigere enn utseende. Hva tror/vet dere er best? EDIT: Har bestemt meg for standarddimensjonen på 185/65-15. Endret 6. april 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hvis støy og pris er viktigere enn utseende, gå for 185/65R15. Legg heller litt penger i å få dekk som er beregnet på lavt forbruk og lite støy (Eco etc). Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du skrivet at du er student. Var jeg deg vill jeg gått for 185. Minde støy og mindre bensinforbtuk Hva står det forresten i vognkortet ditt som er anbefalt dekkdimensjon? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Du skrivet at du er student. Var jeg deg vill jeg gått for 185. Minde støy og mindre bensinforbtuk Hva står det forresten i vognkortet ditt som er anbefalt dekkdimensjon? Tror ikke jeg har plass til noe breiere enn 185, med mindre jeg går ned noe på rulleomkretsen. Da vil jo også turtallet legge seg høyere enn det det er i dag, og det ønsker jeg ikke. Dermed så går jeg nok for standarddimensjonen på 185/65-15. Har fått et tilbud på Conti Premium Contact 2 og Momo Win, ferdig avbalansert og påmontert bilen til 6500 kr. Ser på importørens side at felgene koster 4975,- veiledende. Jeg kunne også få AZ-Wheels AZ Karizma til samme pris. Disse koster 5975,- veiledende, men syns Momo felgene er mer passende til min bil. Greit tilbud dette? Endret 6. april 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Wow de MEMO felgene kunne jeg tenkt meg på Golfen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå