LiamH Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg har bestandig skrudd forgassere som ikke krever olje (forutenom vanlig vedlikehold av chocke og spjeld), så jeg lurer på hva forgasseroljen, som fylles på forgassere som krever dette for å fungere, gjør? Kom plutselig til å tenke på det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Hadde doble Zenith Stromberg på min første bil Såvidt jeg forstod virkemåten, er oljen der for å dempe bevegelsen i det vakuumstyrte stempelet som styrer luftmengden inn i forgasseren. Dersom den ene eller begge gikk tom for olje (sikkert liten lekk et sted), ble det mer rykk og napp når man gikk av eller på gassen. Edit: Googlet litt: http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith%20...tech%20tips.htm Endret 17. mars 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Hjertelig takk for presist og utfyllende svar! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 På disse gasserne med variabel ventury er olja for å dempe stemplets bevegelse ja. Hensikten med dette er at stemplet skal bevege seg rolig oppover når du gir gass. Det er for å øke suget over bensindysa i det øyeblikket man gir gass, slik at blandingen da blir ekstra fet. På vanlige forgassere har man akselerasjonspumpa til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå