Eirikant Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Var i Puerto rico og tokk noen bilder. Fikk ikke så veldig mange bare bilder som ikke bærer snapshot preg. Men jeg likte det her, og ønsker konstruktiv kritikk på det! Thank you Iso 100 70 mm F/4.5 1/1250 sec Endret 17. mars 2008 av Eirikant Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Mulig å få bildet i høyere oppløsning? Vil gjerne ha det som skrivebordsbakgrunn skjønner du. Edit, tanker om bildet: Synes komposisjonen funker ganske fint. Fuglen er vendt mot høyre, derfor passer det godt med litt rom på den siden, for å gi inntrykk av at den fortsatt klatrer. Samtidig har den litt rom under seg, som på en måte illustrerer at den allerede har klatret et lite stykke. Bakgrunnen var akkurat passe ufokusert. Endret 18. mars 2008 av Alex ws Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Kan se om jeg får fikset en høyere oppløsning når jeg har tid;) Er rimelig fornøyd med bilde selv, kanskje det mangler litt kontraster.. er litt usikker. Noen andre som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Er det så kjedelig ? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Både ja og nei... Hva skal man si egentlig ? Komposisjon ser bra ut, er litt usikker på om jeg ville ha hatt med så mye av fjellet/steinen under fuglen. Det tekniske er på plass. Men det er 'bare' et teknisk bra bilde av en due. Det er ikke noe spesiellt over bildet, duen gjør ikke noe utover det vanlige, man ser disse fuglene hver dag i byene osv. For de som bedriver med fuglefoto blir dette for 'lett' på en måte. Der er det jakten og hvor sky fuglene er i lag med den da større prestasjonen av å få tatt bilde av de som er antagelig like drivende som selve bildet. Altså bildet får en ekstra 'verdi' grunnet vanskelighetsgraden av omstendighetene. Her blir det rett og slett ikke ansett å være noen vanskelighetsgrad, dermed hører man vel heller lite fra den kanten. For å runde av: Komposisjon er bra, tekniske er bra, innhold heller labert og dermed er egentlig gjennomføringen laber for du klarer ikke å gjøre bildet interessant. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 yess du har vel rett, dette bildet sier vel mer for meg en det gjør for dere:) Takk uansett.. Hjelper til neste gang!=) Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Skarpt og med god kontrast. Syns bakgrunnen ble for monotont, ville ha croppet bort deler av den slik at fuglen kom mer i sentrum. Men det er kanskje noe du vil vise ved å ha fuglen helt mot venstre billeddkant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå