Gå til innhold

Six-pack!? Trenger hjelp! :S

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på snart 15 år og er ca. 165 cm høy (Mangler ca. 10-15-20 cm å vokse)

Har hatt lyst på sixpack lenge og har tatt crunches, armhevinger osv. i en god stund nå!

Jeg har sånn at de to øverste vises, men de to i midten vises litt, men de to som skal vises nederst vises ikke! Har litt flesk helt nederst ¨på magen! Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få fjernet det! Det hjelper sikkert ikke med situps osv. da, eller?

Jeg har hørt at man må ha lav fettprosent men det skjønner jeg ikke hva som innebærer! Kan noen hjelpe meg med det ovenfor og kan noen forklare meg om jeg skal ha lav fettprosent og evnt. hva som menes med det..?

Btw, veier 50-55 kg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå finnes det sikkert 40 slike tråder allerede, skal vi gidde å hjelpe deg, så synes jeg du allerførst skal gidde å bruke to minutter på å se deg rundt på forumet. Flere poster ligger jo til og med på førstesidene, ikke dypt i forumet. Ligger en tråd lenger ned her, og på utholdenhetstreningunderforumet.

Lenke til kommentar
Ja, det er sikkert 40 andre tråder men det betyr ikke at de har akkurat det samme problemet som meg.

Okey, finn en tråd det står om fettprosent

skjønner du ikke hva lav fettprosent betyr? skjønner ikke helt hva som er vansklig og skjønne med det.... men finner du ikke søk funksjonen heller så er det kanskje ikke så rart :roll:

DVS at du har lite andel fett på kroppen, altså en mindre andel, eller prosent som det også kalles er fett, hva som gir frem magerutene, også kalt magemuskler er induviduelt, men rundt 8-12 er en fin pekepinn...

Lenke til kommentar
Faen så frekke folk skulle være da!! Jeg stilte bare et spørsmål, trodde forumet var til for å hjelpe!!?? :(

Det er du som er frekk når du inbiller deg at folk skal gjøre ting for deg. Forumet er ikke til for deg, alle svar som blir gitt her er av vanlige personer som deg og meg, som frivillig bruker tid for å bidra og hjelpe andre. Det er ikke særlig fristende og faktisk bruke tid på personer som ikke ser dette, og forventer at folk skal kaste seg rundt og finne frem til kilder som allerede har besvart spørsmålene dine.

Når det gjelder det siste spørsmålet ditt så understreker dette poenget mitt, om du søker på "Hvordan regne ut fettprosent" på google, så får du blandt annet frem denne siden.

Dette er ikke ment for å være frekk, men ta deg sammen! Ikke forvent at folk skal hjelpe folk som ikke gjør en innsats selv.

Lenke til kommentar

Dette er ikke ment for å være frekk, men ta deg sammen! Ikke forvent at folk skal hjelpe folk som ikke gjør en innsats selv.

Jeg gjør faktisk ikke det men jeg tviler på at alle andre her på forumet som maser om sixpack har akkurat samme problem som meg !

EDIT:

Jeg tviler på jeg klarer å måle fettprosenten min men er det noen tips om hvordan jeg kan holde den lav da?

Endret av Vetke
Lenke til kommentar

Jeg gjør faktisk ikke det men jeg tviler på at alle andre her på forumet som maser om sixpack har akkurat samme problem som meg !

Selvfølgelig er det andre som har samme problem som deg, problemet ditt (i rekken med mange andre) er at du er nødt til å kvitte deg med det "overflødige" fettet. En annen faktor er at du er knapt 15 år, du er ikke ferdig utviklet, musklene kan ofte la vente på seg.

Om du fortsatt ikke har tatt poenget, så er det ikke greit og spørre om hvordan du får minsket fettprosenten i denne tråden uten å ta et søk. Jeg hater å gjenta meg selv, men det finnes utallige tråder og nettsider om akkurat dette!

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Badevekter gir ikke en fin pekepinn om man har litt muskler innabords, den tar ikke hensyn til muskelmasse i det hele tatt,

kjøp deg en fettklype på apoteket og følg bruksanvisningen, da får du det så nøyaktig som det går ann..

Hm, gjør den ikke? noen kilder på dette? Min badevekt oppgir hvertfall prosent på muskelmasse også, men om det stemmer vet jeg jo selvsagt ikke..

Lenke til kommentar

kilder og kilder, har prøvd dette selv, og den bomma ganske greit... dessuten så jeg en test på tv2 hjelper deg? eller FBI hvor de testet disse produktene og ble slakta, hvis jeg ikke husker altfor feil.... skjønner liksom ikke åssen en maskin kan regne ut sånn uten og ta noen mål, på en måte... derfor tror jeg fettklype er det mest nøyaktige man kan få kjøpt til hjemme bruk..

Var på et par apoteker i byen i går, men ingen selger fettklyper...

Noen andre plasser de selger det?

Mulig det selger det på sunkost/life eller noen av de helsekostbutikkene...

Lenke til kommentar
kilder og kilder, har prøvd dette selv, og den bomma ganske greit... dessuten så jeg en test på tv2 hjelper deg? eller FBI hvor de testet disse produktene og ble slakta, hvis jeg ikke husker altfor feil.... skjønner liksom ikke åssen en maskin kan regne ut sånn uten og ta noen mål, på en måte... derfor tror jeg fettklype er det mest nøyaktige man kan få kjøpt til hjemme bruk..

Ok, testa den jeg har hjemme oppmot en sånn proff maskin til et par hundretusenlapper, og den var ganske nøyaktig. (+/- en prosent eller to) Så jeg synes nå den gir meg en fin indikasjon. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...