Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

K9N + PC8500, dårlig kombinasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt inn noen nye PC-deler for å oppgradere PC-en til fatter'n..

Jeg kjøpte dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32608...led#ProductTabs

, og disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571 minnebrikkene.

Jeg var litt usikker på om minnebrikkene ville fungere på det hovedkortet, men tok sjansen. Nå viser det seg at mens den holder på å installere XP, så restarter PC-en seg helt tilfeldig, og alltid før den rekker å installere ferdig.. Jeg mistenker selvsagt at det har noe med RAM brikkene å gjøre.. Noen som har noen ideer? Dersom det er RAM brikkene, kan jeg stille på noe inne i BIOS for å få brikkene til å fungere likevel? Håper på rask hjelp..

Endret av flyfrode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2,2V er det høyeste jeg får gitt brikkene, og selv når jeg gir dem det, restarter den:(

De andre brikkene jeg prøvde med, var DDR2 PC9600, og da også restarter PC-en. Skal det i det hele tatt være teoretisk mulig å bruke disse brikkene, eller må jeg kjøpe noen lavere ned på skalaen?? Eller kan det være at power supplyet er for dårlig?

Q-tek 350W, AMD 64 X2 4200, 300GB harddisk, DVD spiller, geforce 8400GS..

Tar gjerne imot flere tips til innstillinger jeg kan prøve ut.

Takker for raskt svar

Lenke til kommentar

Q-tec er vel det dårligste som er å oppdrive. Kast den før den eksploderer mener nå jeg.

Ville ikke gidda å prøve noe før strømforsyningen er erstattet med noe bedre.

Mulig det går bedre med noen brikker som ikke krever så mye spenning evt en brikke.

Tror jeg var innom det hovedkortet for en stund siden og det gikk rett i retur litt for mange merkelige bugs. Uten at jeg husker akkurat hva problemene var.

Jeg vil råde deg til å angre på hovedkortet og umiddelbart bytte PSU. Kanskje satse på et AM2+ kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...