datamaskin Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Vi har trådløst nettverk hjemme. Plutselig idag klarer jeg ikke komme meg inn på det. Det vil si at jeg logger meg på helt normalt og alt ser fint ut. Men så står det ''henter nettverksadresse''. Til slutt kommer det opp en melding: Windows- Systemfeil Det finnes en IP-adressekonflikt med ett annet system på nettverket Det er bare min PC nettet ikke fungerer på. Andre bærbare PC-er på huset funker nettet fint på. Noen som vet? Lenke til kommentar
labjo Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Du har sikkert prøvd det 1000 ganger, men det som pleier å funke er å restarte hele routern på nytt ellers vet jeg ikke.. Gl Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Internettet virker på alle andre pcer i huset untatt min. Har noe med nettverksadrese/IP å gjøre. Var en del kammerater som ''rotet'' med noe sånn IP greir i helga så det er sikkert der problemet ligger. Klarer ikke finne frem til hvor jeg kan stille inn at det skal være automatisk ip... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Endre nettverksinnstillingene Gå til nettverksinnstillingene (start --> koble til --> vis alle tilkoblinger) eller gå via kontrollpanelet og finn nettverk der. Høyreklikk på det nettverket du skal endre på (lokal tilkobling eller trådløs) og velg Egenskaper Dobbelklikk på TCP/IP protokollen Velg hent IP-adresse automatisk. Endret 18. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Endre nettverksinnstillingene Gå til nettverksinnstillingene (start --> koble til --> vis alle tilkoblinger) eller gå via kontrollpanelet og finn nettverk der. Høyreklikk på det nettverket du skal endre på (lokal tilkobling eller trådløs) og velg Egenskaper Dobbelklikk på TCP/IP protokollen Velg hent IP-adresse automatisk. Se der! Endelig ett skikkelig svar Takk! Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Har igjen fått problemer med nettet. Håper noen kan hjelpe: Klarer med alle PC-er i huset, untatt min egen, å koble meg på den trådløse routeren. ''Denne tilkoblingen har begrenset eller ingen forbindelse. Du kan kanskje ikke koble til internett eller noen nettverksressurser.'' Noen som har noen ideer til løsning. Har prøvd det med automatisk ip som ble nevnt over... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Slett alle profiler som ligger inne på trådløst nettverk. Det kan være gamle data som ligger igjen med feil kryptering. Lenke til kommentar
labjo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kan hende du må skrive inn proxy koden på nytt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå