Gå til innhold

Remote overvåkning av windows servere med "lystavle" grensesnitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sorry, men finner ikke noe som passer veldig bra utenom det som ligger inne som default i nagios.

ta en titt på Hostgroup Grid, men jeg er ikke fornøyd med plassutnyttelsen der...

jeg får bare plass til 34 servere i høyden på min 24" med maks oppløsning, jeg ser da bort ifra de tullet på toppen.

ser ut til at du må prøve å mekke noe selv.

:dremel:

edit: kan du tysk så kan kanskje dette være noe: http://forum.rootforum.de/viewtopic.php?f=146&t=50388

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Vi har gått litt dypere inn i materien, og det ser ikke ut til at det er mulig å få vårt ønskede view dynamisk nei. Hadde det vært et skikkelig API tilgjengelig skulle jeg vurdert å lage et statisk view som tyskeren har gjort (kunne akkurat nok tysk til å skjønne det meste), men mest sannsynlig ender vi opp med Ninja som front end og hostgroup grid som view. Ninja sparer en del plass, og noe av det i toppen kan man kanskje CSSe vekk. Jeg må si at front end-en er helt latterlig laget, og at det er lagt lite i å gi folk mulighet til å tilpasse. Synd, da dette er svært viktig i dag...

Endret av enden
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har akkuratt begynt å se litt på OpManager og lurte på om du/noen her har erfaringer på hvilke GSM modem jeg kan bruke mot dette programmet? :)

Jeg er ganske grønn på området GSM modem og sms varsling så hvis noen kan peke meg i rett retning hadde jeg satt stor pris på det. :yes:

Noen forhandlere/GSM modem som er å foretrekke f.eks..

Lenke til kommentar
Jeg har akkuratt begynt å se litt på OpManager og lurte på om du/noen her har erfaringer på hvilke GSM modem jeg kan bruke mot dette programmet? :)

Jeg er ganske grønn på området GSM modem og sms varsling så hvis noen kan peke meg i rett retning hadde jeg satt stor pris på det. :yes:

Jeg kjenner ikke til OPManager, og hvordan den håndterer eventer, men du kan jo kikke på SysManSMS. Et veldig enkelt kommando-basert verktøy. De leverer også GSM modem, men har du allerede en på denne lista, så burde det funke greit. Mener å huske at det ikke var spesielt dyrt heller. Har selv brukt dette i et par år nå, og det stabilt og bra.

Skal forøvrig også ta en kikk på OpManager, da dette ser interessant ut. Bruker i dag 3 svære og dyre systemer for overvåking av nettverk og servere, noe som OpManager muligens kan gjøre minst like bra.

Lenke til kommentar

Heisann!

Her ser du en liste over kompatible modemer -> http://manageengine.adventnet.com/products.../sms-modem.html

Lykke til...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...