WiRRE Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 denner er jo grei: ORDER BY date desc MEN hvis jeg har flere ting på samme datoen, (date felt) så ser det ut som det blir mer eller mindre tilfeldig hvem som kommer først.. spesielt dumt når man har en liste under der man legger inn, som oppdateres automatisk når man legger inn ting, og den siste ikke kommer på toppen!, Derfor ønsker jeg også å sortere etter ett felt som heter index!? sikkert ikke store problemet, men jeg er stuck... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 ORDER BY date DESC, index DESC Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 ORDER BY date DESC, index DESC Takker og bukker!! prøvde meg med ORDER BY date, index DESC, men det funka jo så klart ikke! nå funker det!! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 ORDER BY uten ASC/DESC blir ASC, derfor blir: ORDER BY date, index DESC det samme som: ORDER BY date ASC, index DESC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå