Gå til innhold

Playseat Evolution Solberg Edition - Erfaringer

Szmekken

Anbefalte innlegg

Hei. Som den ihugga bilfreaken jeg jo er, har jeg nå sett meg ut mitt neste leketøy. Fra før av har jeg Logitech G25, hvilket jeg bruker med GT5: Prologue. Da er det eneste som mangler for å gjøre bilopplevelsen fullkommen denne

27275_LRG.jpg

Prisen er imidlertid såpass høy at jeg føler jeg må være sikker i min sak før jeg tar den tunge beslutningen. Derfor håper jeg at noen der ute kan komme med sine erfaringer rundt dette produktet. Komme med argumenter både for og imot et eventuelt kjøp.

Så, er du en stålt eier av denne stolen, ber jeg deg ta et par minutter og oppsumere dine erfaringer her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg låner et blått sete av typen "Solberg Edition", fra playseat, og det funker fett!

Det jeg låner er riktig nok et par år gammelt, så det er ikke like "futuristisk" som det du har bildet av her. Min er erfaring er at det kunne vært noe mer solid og stabilt. Men på den andre siden, så er det ikke noe jeg tenker på når jeg først spiller. Har lekt med tanken på å sveise sammen mitt eget bilsete, når jeg må levere tilbake det jeg låner. Trenger ikke være mer enn et par dager med sveising og mekking.

En ting som mangler er feste for girspaken til G25 ... har ikke dette rattet selv, men om jeg ikke tar feil så er dette noe som må festes seperat på siden av stolen.

En ting er sikkert. Det er STOR forskjell på å montere rattet i et vanlig bord, og å montere det på et racingsete! Blir en helt annen opplevelse med tanke på hvilken vinkel man får til rattet og pedalene.

Om du har tilgang til sveiseutstyr, så ville jeg prøvd å mekka sammen noe eget. Hvis ikke, så er et slikt sete en bra investring om du er sånn passe racing-freak.

(Mitt sete er sikkert en av de første modellene, for det ser hjemmelaga ut ... enkel konstruksjon som er sveisa sammen)

Endret av messo
Lenke til kommentar

Jeg kjenner et par stykker som har Playseat. Setet er laget for å kunne legges sammen så like stivt som en skikkelig bøttestol er det ikke. Men med mindre du er veldig høy eller ganske rund så er setet greit når det gjelder kvalitet.

Festeplate for girspak konsollen til G25 kan kjøpes løst. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331918

Siden G25 har 3 pedaler så du må sette pedalenheten litt i fra midten for å kunne nå alle pedalene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har jeg nettopp bestillt meg akkurat playseat'en du viser der og g25 for GT5P! Har testet det før, og det er grisefett! Men tror det var den gamle versjonen jeg testa, har hørt at den versjonen på bildet der er mye bedre satt sammen og har ikke den slarken som gamle versjonen evt hadde. Det skal være veldig god kvalitet på det ja, kan sikkert skrive noe her når jeg har testa det

Lenke til kommentar

<MISUNNELIG>Har inntrykk av at alle jeg kjenner kjøper seg Playseat nå om dagen. Jeg vil også ha :(</MISUNNELIG>

Jeg var så heldig å få teste Playesat Solberg Edition et par uker i 2004. Ble da veldig imponert over denne løsningen. Det negative var at stolen hadde litt slark, men nå skal det sies at min testversjon var godt brukt (hadde vært med på messer), og man kunne se at litt av stoffet var slitt. Nå har det kommet en ny versjon (for en god stund siden) som heter Playseat Evolution. Denne får du i sort og hvit og er av en bedre byggkvalitet.

Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å bli skuffet hvis du kjøper en. Du er som sagt ihuga bilfan, det er jeg selv, og da er det ingen vei utenom (så fremt du har plass til stolen der du bor). Spillopplevelsen med en slik stol, kontra et kjøkkenbord og en -stol, kan ikke sammenlignes. Ingen jeg kjenner som har Playseat har noen gang angret.

Har du penger og plass til stolen, KJØP!

Lenke til kommentar
<MISUNNELIG>Har inntrykk av at alle jeg kjenner kjøper seg Playseat nå om dagen. Jeg vil også ha :(</MISUNNELIG>

Jeg var så heldig å få teste Playesat Solberg Edition et par uker i 2004. Ble da veldig imponert over denne løsningen. Det negative var at stolen hadde litt slark, men nå skal det sies at min testversjon var godt brukt (hadde vært med på messer), og man kunne se at litt av stoffet var slitt. Nå har det kommet en ny versjon (for en god stund siden) som heter Playseat Evolution. Denne får du i sort og hvit og er av en bedre byggkvalitet.

Jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å bli skuffet hvis du kjøper en. Du er som sagt ihuga bilfan, det er jeg selv, og da er det ingen vei utenom (så fremt du har plass til stolen der du bor). Spillopplevelsen med en slik stol, kontra et kjøkkenbord og en -stol, kan ikke sammenlignes. Ingen jeg kjenner som har Playseat har noen gang angret.

Har du penger og plass til stolen, KJØP!

Ja, alle du kjenner har den. Jeg også! Hehe. Kjøpte i går. Og ikke mye slerk der nei. Fast og fin. Utrolig god å sitte. Søren, fikk lyst til å lage en konstruksjon slik at jeg kunne ha min flystikke og gasshåndtak på siden. Da skulle jeg brukt til den flysimulator også. Veldig god å sitte i.

Det finnes også en Playseat matte med ru underflate slik at den ikke sklir og teppe overlfate med Solberg logo osv.. ser kul og beskytter parketten din. Et must synes jeg. Noe bør legges under den i alle fall hvis du har fint gulvbelegg/parkett som du ikke vil ha riper i.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det har seg nå slik at jeg får en lønning på 6300 kr den 10. juli (noe som er mye penger for en som bor hjemme og ikke har andre utgifter enn seg selv) derfor hadde jeg da tenkt på og bestille et playseat og en girspake holder til mitt G25 ratt, siden det hjemme bygde bordet mitt snart faller sammen. Men er det egentlig verdt det? Blir og koste rett under 3000 kr med porto og alt, det er jo mye penger og bruke på noe så unødvendig, akkurat der skal jeg være enig med mor.

Så kan de som har kjøpt setet komme med en liten oppsumering på om det er verdt det eller ikke? Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Det har seg nå slik at jeg får en lønning på 6300 kr den 10. juli (noe som er mye penger for en som bor hjemme og ikke har andre utgifter enn seg selv) derfor hadde jeg da tenkt på og bestille et playseat og en girspake holder til mitt G25 ratt, siden det hjemme bygde bordet mitt snart faller sammen. Men er det egentlig verdt det? Blir og koste rett under 3000 kr med porto og alt, det er jo mye penger og bruke på noe så unødvendig, akkurat der skal jeg være enig med mor.

Så kan de som har kjøpt setet komme med en liten oppsumering på om det er verdt det eller ikke? Takker for all hjelp

Positive ting:

- Gir en helt ny dimensjon til bilspillene.

- Sittestilling er nært mot perfekt.

- Gode justeringsmuligheter

Negative ting:

- Forholdsvis dyr

- Tar en del plass

- Festemekanisme til ratt er i dårligste laget i forhold til at det må etterstrammes ofte om man benytter seg av medfølgende muttere/skruer/skiver

- Det er varmt å sitte i stolene i en liten stund. Det er i alle fall noe vi på jobb og de som har testet det hjemme mener.

Uansett; forskjellen er STOR i forhold til å sitte med håndkontroller eller ratt festet til et bord.

Lenke til kommentar

Positive ting:

- Gir en helt ny dimensjon til bilspillene.

- Sittestilling er nært mot perfekt.

- Gode justeringsmuligheter

Negative ting:

- Forholdsvis dyr

- Tar en del plass

- Festemekanisme til ratt er i dårligste laget i forhold til at det må etterstrammes ofte om man benytter seg av medfølgende muttere/skruer/skiver

- Det er varmt å sitte i stolene i en liten stund. Det er i alle fall noe vi på jobb og de som har testet det hjemme mener.

Uansett; forskjellen er STOR i forhold til å sitte med håndkontroller eller ratt festet til et bord.

Takk :thumbup:

Får vel gå til annskavelse av setet da selv om det har sin pris :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...