Gå til innhold

Skulle kjøpe COD4 over steam, $69.95!


Anbefalte innlegg

cod4db7.jpg

Har dere lagt merke til at prisene på steam er litt over hampen?!

Jeg som fikk visa idag skulle bestille Call of Duty 4 over steam, håpet at det var billigere enn butikken. Men $69.95!!!

 

Må beklage til moderatorer for at jeg bruker utrulige 3 utropstegn, men at et spill skal koste litt over 300kr før moms over steam er pass vilt, enda det er USA priser det er prat om.

 

PS: Vanlig pris i USA for spillet retail er $49.99

 

Andre som har merket denne galskap?

Endret av Cell_v14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Pengegriske folk!

Jeg kunne ha kjøpt hele epic pakken + audiosurf for de pengene der.

Hvorfor har det blitt sånn?, pga dollarn eller noe?

 

Fordi de fant ut at de kunne ta seg bedre betalt

 

Prisen er det vel utgiver som setter + at Valve også skal ha noen prosenter for å selge det over steam.

 

Det forklarer ikke hvorfor et spill man laster ned skal være dyrere for oss her i Europa.

 

Det koster ikke mer å sende en mb til norge enn det gjør å sende en mb til los angeles

Lenke til kommentar
Pengegriske folk!

Jeg kunne ha kjøpt hele epic pakken + audiosurf for de pengene der.

Hvorfor har det blitt sånn?, pga dollarn eller noe?

 

Fordi de fant ut at de kunne ta seg bedre betalt

 

Prisen er det vel utgiver som setter + at Valve også skal ha noen prosenter for å selge det over steam.

 

Det forklarer ikke hvorfor et spill man laster ned skal være dyrere for oss her i Europa.

 

Det koster ikke mer å sende en mb til norge enn det gjør å sende en mb til los angeles

 

Activision fikk vel på hjernen at COD4 var så bra at de måtte sette opp prisen. Men der igjenn så var det jo en stund tilbake i tid der de sa at de ble rystet over hvor mye som spilte "pirate COD4". Kanskje noe i den innersvingen også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Pengegriske folk!

Jeg kunne ha kjøpt hele epic pakken + audiosurf for de pengene der.

Hvorfor har det blitt sånn?, pga dollarn eller noe?

 

Fordi de fant ut at de kunne ta seg bedre betalt

 

Prisen er det vel utgiver som setter + at Valve også skal ha noen prosenter for å selge det over steam.

 

Det forklarer ikke hvorfor et spill man laster ned skal være dyrere for oss her i Europa.

 

Det koster ikke mer å sende en mb til norge enn det gjør å sende en mb til los angeles

 

Activision fikk vel på hjernen at COD4 var så bra at de måtte sette opp prisen. Men der igjenn så var det jo en stund tilbake i tid der de sa at de ble rystet over hvor mye som spilte "pirate COD4". Kanskje noe i den innersvingen også

 

Men prisen ble ikke satt opp i USA.

 

Det er latterlig at prisen på spill via steam skal variere i forhold til hvilket land man bor i.

Lenke til kommentar

De fleste nye spill som kommer ut på steam ligger jo på 39.95$ eller 49.95$ som er veldig greie priser for digitalt nedlastede spill. Dette er også maks av hva jeg gidder betale (ca 250kr). Båndbredde er alldeles ikke dyrere enn butikk-distribusjonskonstnader med opptrykking av plater, frakt, varelager, leie av butikklokale, lønn til personell etc etc.

 

COD4 er det første spillet som til de grader har brutt denne grensen. 70$ er over 350kr, selv med dagens lave kurs. En annen ting dog, det er ikke moms for oss på steam. Men, det med prisforskjell på europa og usa er jo noe som er i alle ledd. (Vista Ultimate feks, som er 3 gang dyrere i europa enn i usa).

 

Det verste eksempelet imo er da FM2008 som nylig ble lagt ut for salg til 59.95$. Et snart halvt år gammelt spill legges ut for salg som et av de aller dyreste spillene på Steam. Latterlig. Jeg hadde kjøpt det om det kostet 40$. Men nå, nei - ikke f - det kommer som en rekke av frekkheter fra SIGames som melker serien så til de grader.

 

Men, jeg hadde kjøpt både FM2008 og CoD4 om de hadde vært til salgs for fornuftige priser. Nå spiller jeg de gratis i stedet.

Lenke til kommentar

Det er Activision som har skylda her, det er de som har satt pris på spillet (alle spill som ikke er fra valve blir priset av leverandør)

 

Hvorfor prisen er høy kan man jo spekulere, kan ha med salgsrettigheter eller slike ting. Eller at salg av spill ikke er på det samme nivået i europa som i usa slik at de må justere prisen deretter.

 

Men uansett, Valve har ikke skylda i denne.

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Norge er med i EØS:) Vet ikke helt hva handelsavtaler som er gjeldene. Regner med Eu kommer inn i bilde på et eller annet vis.

 

Ikke at jeg støtter piratkopiering på noe vis, men dersom de tror at det blir mindre når de har forskjellig pris i Eu vs US of A så tar de nok grundig feil. Enig i at det er temelig stivt til å være steam pris, men som tidligere nevnt er nok dette neppe Valve sin feil.

Lenke til kommentar

Det er vel fordi de ville tjene mer. Det er tross alt bare 358 kroner akkurat nå, og det er i mine øyne fortsatt et billig spill.

Så kommer de kjente probleme med CoD4 kjøpt gjennom Steam, som man slipper ved å handle i butikk.

 

Men Steam har noen problemer med landegrenser, det er mange land (Australia og New Zealand vet jeg om i hvert fall) som ikke får kjøpe blandt annet spill fra THQ gjennom Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...