SINDRIS Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har ca. 4 måltid om dagen, det første måltidet er kl. 11:05 ( Matpause på skolen) Klarer rett å slett ikke å spise før jeg drar på skolen Kl 11:05 spiser jeg dette : 4-5 brødskiver med ost, trønderfår, leverpostei eller lignende + 1/4 liter melkkartong og kanskje en yoghurt. Neste måltid er kl. 14:45 ca. da spiser jeg f.eks ostebaguetter, 2-3 brødskiver , men jeg spiser ikke alltid da hvis vi har middag. kl 17:00 middag, ofte fisk, spagetti, grøt eller lignende. Men hvis vi ikke har middag spiser jeg ofte brødskiv der og. Kl. 21:00 kanskje. Da blir det også brødskiv. Veldig mye brødskiv. Er dette bra eller burde jeg spist mer kjøtt? Er det noe dere synest er dumt / dårlig her? Btw, er 14 1/2 år og er 1,65 meter høy, veier 50 kg og trener fotball 3-4 ganger i uka + litt styrketrening( hjemme) Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Kosthaldet er heilt greitt. Men vi veit ikkje kva type brød du et... Du burde uansett prøve å ete før skulen. Frukost er det viktigaste måltidet. Lenke til kommentar
SINDRIS Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Okey, brødet jeg spiser er hovedsaklig kneip , men spiser av og til hjemmelagd ;P Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Du bør utvilsomt få mer protein inn i kosten. Ikke nødvendigvis kjøtt(selvom det er bra), men i allefall fisk eller egg. Dessuten bør du kanskje spise mer havregryn istedet for brød. Og frokost bør du også spise, legg deg tidligere så blir det lettere å stå opp og derfor også spise om morgenen. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har dere ikke alltid middag? Du bør få inn litt mer proteiner (egg f.eks.) og frukt / grønt. Lenke til kommentar
SINDRIS Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Har dere ikke alltid middag? Du bør få inn litt mer proteiner (egg f.eks.) og frukt / grønt. Ikke alltid nei xP Er det mye proteiner i frukt / grønt? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Veldig ubalansert. Les dette. http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=34 Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Er det mye proteiner i frukt / grønt? Nei... Lenke til kommentar
Stallone Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Begynn å Et Frokost Gutt! om du ikke vil ha frokosts.. Så TRØKK det i deg! Frokost er det viktigste måltide om dagen! Lenke til kommentar
SINDRIS Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 Begynn å Et Frokost Gutt! om du ikke vil ha frokosts.. Så TRØKK det i deg! Frokost er det viktigste måltide om dagen! okey, skal prøve å få i meg 2 brødskiver + 1 glass melk om morgenen. Men det er noen som sier jeg får i meg for lite protein, hva hvis jeg starter å koke meg ett egg om dagen? Vil det hjelpe? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Begynn å Et Frokost Gutt! om du ikke vil ha frokosts.. Så TRØKK det i deg! Frokost er det viktigste måltide om dagen! okey, skal prøve å få i meg 2 brødskiver + 1 glass melk om morgenen. Men det er noen som sier jeg får i meg for lite protein, hva hvis jeg starter å koke meg ett egg om dagen? Vil det hjelpe? Det vil det definitivt. Men spis gjerne 2-3 egg og et par bokser tunfisk hver dag. Da begynner proteininntaket ditt å bli brukbart. Endret 19. mars 2008 av theMar Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg veier 80kg og er 195cm høy. Høres det lite ut? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Lite hva? Vekt? Høres, vel, helt normalt ut, kommer an på alder. Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Lite hva? Vekt? Høres, vel, helt normalt ut, kommer an på alder. Tenkte på vekten ja. Er 17 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå