Gå til innhold

mye MB lite MHz eller omvendt

elgenmin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke prøvd selv, men etter hva man kan lese på nettet ser det ut til at forskjellen mellom 800 og 1066Mhz er minimal, da er mengden mye viktigere, det vil også kunne gi bedre ytelse med færre og større brikker, i noen tilfeller klarer rett og slett ikke HK fire brikker (men det er vel aller mest ifbm. overklokking)

Lenke til kommentar

Mengde forran hastighet ja. Men dersom du skal tenke på fremtidige utvidelser vil nok brikker på 2*2GB brikker være bedre enn 4*1GB brikker. Med større brikker tar du opp færre spor på hovedkortet og du kan dermed bruke de gamle brikkene sammen med nye dersom du bestemmer deg for å utvide mengden.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Du kan ikke tenke slikt i dataverdenen, da vil du aldri gjøre et ok kjøp. Datakomponenter blir ikke bedre med tiden. Det gjelder heller kunst, gamle møbler osv.

Bytt E6850 med E8400

Dropp 780i kortet om du ikke har planer om SLi i umiddelbar fremtid. Kjøp heller et ok Intel P35 hovedkort. f.eks Gigabyte GA-P35C-DS3R

Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024) er minst like gode brikker og forholdsvis mye billigere.

Jeg ville kjøpt et sett Mushkin XP2-8000 4096 MB Extreme Performance (2 x 2048)

Kjøp en SATA brenner.

En Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA gir ganske mye mer lagring for pengene. Muligens også noe raskere.

Du vil da i teorien kunne klokke prosessoren til 500x9@4500MHz med 1:1 divider.

Lenke til kommentar
Du kan ikke tenke slikt i dataverdenen, da vil du aldri gjøre et ok kjøp. Datakomponenter blir ikke bedre med tiden. Det gjelder heller kunst, gamle møbler osv.

Bytt E6850 med E8400

Dropp 780i kortet om du ikke har planer om SLi i umiddelbar fremtid. Kjøp heller et ok Intel P35 hovedkort. f.eks Gigabyte GA-P35C-DS3R

Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024) er minst like gode brikker og forholdsvis mye billigere.

Jeg ville kjøpt et sett Mushkin XP2-8000 4096 MB Extreme Performance (2 x 2048)

Kjøp en SATA brenner.

En Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA gir ganske mye mer lagring for pengene. Muligens også noe raskere.

Du vil da i teorien kunne klokke prosessoren til 500x9@4500MHz med 1:1 divider.

wow! takk :D:D har planer om sli så jeg beholder hovedkortet, men allt det andre du nevnte har du veldig rett i og jeg har endret allt :p er veldig ny innen pc bygging så dette var til stor hjelp. takk igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...