Gå til innhold

Ny spill-laptop. Hva er tilgjengelig, hva blir tilgjengelig? Trenger råd!


Snerk

Anbefalte innlegg

Da er jeg på markede etter en ny kraftig spill-laptop. Min xps m1710 har vært syk lenge så jeg tørster etter noe fra den yngre garde.

 

Det jeg er på ukikk etter er:

 

-8800 GTX

-Mulighet for norsk (evt. dansk) tastatur.

-Helst mindre enn 17" skjerm

 

M860TU virker jo perfekt, men den er ikke ute ennda. Noen som vet noe om når og hvor den utgis?

 

Area-51® m15x er også midt i blinken. Men ser ikke ut til at den kan konfigureres med norsk eller dansk tastatur. Er dette umulig å få på en alienware laptop?

 

XPS M1730 har både norsk tastatur og 8800 gtx, men jeg har lyst på noe litt mindre og lettere. Dessuten har den ingen HDMI port, som er litt kjipt.

 

En fullspecket XPS M1530 frister kanskje mest akkurat nå. Men jeg er usikker på om Go 8600M GT 256mb skjermkortet er nok til en spill pc. (f.eks. vil det dra mass effect og STALKER: clear sky på high?) Noen som vet om det er planlagt noen oppdateringer fra Dell til denne maskinen?

 

Så, fins det noe på laptop markede i dag, som møter det jeg er på utkikk etter? Eller evt. kommer det noe snart?

 

Om dere setter av noen minutter til å hjelpe meg får dere låne laptopen jeg kjøper når dere vil! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er jeg på markede etter en ny kraftig spill-laptop. Min xps m1710 har vært syk lenge så jeg tørster etter noe fra den yngre garde.

 

Det jeg er på ukikk etter er:

 

-8800 GTX

-Mulighet for norsk (evt. dansk) tastatur.

-Helst mindre enn 17" skjerm

 

M860TU virker jo perfekt, men den er ikke ute ennda. Noen som vet noe om når og hvor den utgis?

 

Area-51® m15x er også midt i blinken. Men ser ikke ut til at den kan konfigureres med norsk eller dansk tastatur. Er dette umulig å få på en alienware laptop?

 

XPS M1730 har både norsk tastatur og 8800 gtx, men jeg har lyst på noe litt mindre og lettere. Dessuten har den ingen HDMI port, som er litt kjipt.

 

En fullspecket XPS M1530 frister kanskje mest akkurat nå. Men jeg er usikker på om Go 8600M GT 256mb skjermkortet er nok til en spill pc. (f.eks. vil det dra mass effect og STALKER: clear sky på high?) Noen som vet om det er planlagt noen oppdateringer fra Dell til denne maskinen?

 

Så, fins det noe på laptop markede i dag, som møter det jeg er på utkikk etter? Eller evt. kommer det noe snart?

 

Om dere setter av noen minutter til å hjelpe meg får dere låne laptopen jeg kjøper når dere vil! :p

 

kan tenke meg at du har listet opp det som er verd å liste opp. ser ut til at du skal ha en pcav den aller beste klasse. hadde jeg vært deg,ville undersøkt mer om alien pcne, gjerne ringtdm selvom det kostger litt. har tenkt å bestillederfra selv.

Lenke til kommentar
Da er jeg på markede etter en ny kraftig spill-laptop. Min xps m1710 har vært syk lenge så jeg tørster etter noe fra den yngre garde.

 

Det jeg er på ukikk etter er:

 

-8800 GTX

-Mulighet for norsk (evt. dansk) tastatur.

-Helst mindre enn 17" skjerm

 

M860TU virker jo perfekt, men den er ikke ute ennda. Noen som vet noe om når og hvor den utgis?

 

Area-51® m15x er også midt i blinken. Men ser ikke ut til at den kan konfigureres med norsk eller dansk tastatur. Er dette umulig å få på en alienware laptop?

 

XPS M1730 har både norsk tastatur og 8800 gtx, men jeg har lyst på noe litt mindre og lettere. Dessuten har den ingen HDMI port, som er litt kjipt.

 

En fullspecket XPS M1530 frister kanskje mest akkurat nå. Men jeg er usikker på om Go 8600M GT 256mb skjermkortet er nok til en spill pc. (f.eks. vil det dra mass effect og STALKER: clear sky på high?) Noen som vet om det er planlagt noen oppdateringer fra Dell til denne maskinen?

 

Så, fins det noe på laptop markede i dag, som møter det jeg er på utkikk etter? Eller evt. kommer det noe snart?

 

Om dere setter av noen minutter til å hjelpe meg får dere låne laptopen jeg kjøper når dere vil! :p

 

Alienware er elendig på kundeservice, kvaliteten er så som så og som sagt, engelsk tastatur. Sjekk ut Rockdirect, de har mye bra, men det koster, fordel, kan velge dansk tastatur. Glimrende tastatur. Jeg har en XPS 1730, toppen maskin, men driverne mangler litt ser jeg, det gjelder vel 8800 GTX generelt. Jeg tror at evt et 8700 kort vil oppleves som greit til det meste.

Lenke til kommentar
Hva med denne? Eneste er at den er 17

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....t:10544828;fl:0

Tja, 4kg 17". Er samme som min m1710 det. Vil helst ha noe litt mindre å lettere.

 

Har sett litt på disse to. (beste kongurasjon på begge)

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100561%3br%3apg

http://www.zepto.no/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636

 

Det jeg er litt usikker på er om 8600M GT 512MB kortet som begge har, har ddr2 eller ddr3 ram.

Jeg anntar ddr2, og i såfall, er det da bedre eller værre enn et 8600M GT 256MB med ddr3 ram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...