synsing Skrevet 17. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2008 Bra positur og innbitt uttrykk på skiløperen, og en passende tittel (kunne vært på norsk riktignok). Men den hvite ringen rundt skiløperen, hva er det? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2008 Alt for hard redigering her tykkjer eg. Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 17. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2008 Som nevnt, er litt mye redigering her i forhold til min smak. Skiløperen fikk en snodig glorie som ikke falt helt i god jord i mine øyne. Og så syntes jeg skiløperen var litt merkelig plassert i komposisjonen. Skulle gjerne sett at han var litt lavere ned i bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2008 Enig i det med redigeringen. Lenke til kommentar
Dirty^Dog Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Versjon 2, "Gladiatoren" Versjon 3, med Dave Hill effekt.. Endret 20. mars 2008 av Dirty^Dog Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2008 Det siste bildet kler at du har dradd litt hardt i spakene grunnet vignetteringen. Den skaper en flott ramme rundt langrennsløperen, og hever bildet over et standard idrettsbilde. Kanskje ikke noe for sportsidene til Askøyværingen og BA. Faktisk får innrammingen meg til å glemme de åpenbare svakhetene i komposisjonen. Det er nemlig ingen retning i bildet. Bare litt mindre rom bak og litt mer foran ville gjort det et bra sportsbilde, men det hadde faktisk fungert for de fleste dagsaviser. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 20. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2008 Det siste bildet kler at du har dradd litt hardt i spakene grunnet vignetteringen. Den skaper en flott ramme rundt langrennsløperen, og hever bildet over et standard idrettsbilde. Kanskje ikke noe for sportsidene til Askøyværingen og BA. Faktisk får innrammingen meg til å glemme de åpenbare svakhetene i komposisjonen. Det er nemlig ingen retning i bildet. Bare litt mindre rom bak og litt mer foran ville gjort det et bra sportsbilde, men det hadde faktisk fungert for de fleste dagsaviser. Noen liker å forklare vanskelig. Hadde han sett mer rett frem hadde det nok gjort underverker skal du se. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2008 Noen liker å forklare vanskelig. Hadde han sett mer rett frem hadde det nok gjort underverker skal du se. Det eneste som er vanskelig å forstå er din motivasjon. Hvis du ikke forstod det jeg skrev bør du kanskje lære en del mer om foto, komposisjon og tekniske begrep som vignettering. Å se rett fram er neppe noe som fører til underverker her, er jeg redd. Bildet fortjener konstruktiv kritikk fotografen kan lære av, så jeg forteller hva han har gjort rett, og hvilken (liten) feil han har gjort. At han ikke fikk til å forstyrre løperen ved å få han til å se på seg er vel helst en fordel. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg skal ikke kommentere etterbehandlingen, men jeg synes at utsnittet ble litt for tett. Mer luft foran skiløperen hadde gjort seg. Likte utrolig godt hvordan du fanget konsentrasjonen og uttrykket til skiløperen. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 21. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2008 Bildet er overredigert uten at det ødelegger noe særlig. Det som hever bildet langt over gjennomsnittet, er det innbitte utrykket du har fanget - meget bra Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 PM. Min motivasjon er å lære. Mener du at litt mindre blikk kontakt her ville vært skadelig? Bilde er tøft, røffe farger, men mer blikk så hadde dette blitt perfekt. Lenke til kommentar
diax Skrevet 23. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2008 Jeg syns ikke det gjør noe at han titter ned. Det understreker at han er sliten og at dette er tungt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2008 Uttrykket i ansiktet og at han ser ned er faktisk viktig for hvordan jeg opplever bildet i positiv retning. Jeg kan forøvrig ikke forstå at ord som retning, innrammingen, ramme og komposisjon er veldig vanskelige å forstå. Vignettering er et faguttrykk som kanskje ikke alle kan, så det bør kanskje forklares. Det er de sorte feltene i utkanten av bildet, som jeg mener fungerer som en ramme. Nå forstår vel alle hva jeg mente, håper jeg. Mindre avansert enn det klarer jeg dessverre ikke bli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå