drfredf Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 PC-en min sluttet å virke, og jeg fant ut at en del av rammen til prosessorvifta var knekt. Dette lar seg neppe fikse? Tror jeg trenger et nytt hovedkort. Har en gammel P4-prosessor, Intel Pentium 4 2.4GHz PC533 Socket 478. Den er grei nok til mine behov, har en fin, stillegående vifte til den og alt er bare bra, bortsett fra at PC-en nå ikke virker. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan få tak i nytt hovedkort? Når jeg ser på nettbutikkene, er det ingen som fører 478-kort lenger. Er nyere kort kompatible? Er det ok å kjøpe brukt, dersom det dukker opp noe? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 hvis det bare er ramma som prosessorkjøleren sitter i som er knukket kan du jo bare kjøpe en ny kjøler? men hvis det overhodet ikke booter kan det jo hende at prosessoren har blitt for varm og tatt skade pga manglende kjøling Lenke til kommentar
drfredf Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Det er ramma som sitter fast i hovedkortet som er knekt. Har nå bestilt ny ramme på ebay. Koster nesten ingenting. Men du kan jo ha rett i at prosessoren kan være skadd. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 prøv med bare ramma først, vil uansett ikke råde deg til å kjøpe brukte hovedkort. da ville jeg heller kjøpt en ny billig pc, hvis du har kabbinett, hardisker og alt rundt tipper jeg du slipper unna med ned mot 2600-3000 kroner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå