jajaja1 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) 120mm til bruk på TRUE kjøler. Trenger ikke og ha belysning. Hvis det fins da? Endret 17. mars 2008 av jajaja1 Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Noctua viftene er veldig stillegående, samtidig som dem flytter luft. Du hører dem ikke, bare når du tar vifta inntil øret ditt hehe. https://prisguiden.no/product.php?productId=48328 finnes jo også i 80mm osv da;) kan anbefale disse viftene:) Lenke til kommentar
spioner Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 jupp riktig som erik sier her:P veldig gode vifter av den stillegående kaliber! ja du kom litt nærme når du skulle høre på den erik:P haha, var genialt og se på over til topic igjen, dette er vel egentlig en av de eneste som jeg anbefaler i følge beskivelsen din om hvordan vifte du vil ha! i tillegg koster de nesten ingen ting per stk så du får masse for pengene Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Når det gjelder Noctua vifter er det verdt å merke seg at den vanlige NF-S serien har noe dårlig ytelse ved mottrykk, noe man typisk får når de f.eks. monteres på en TRUE kjøler slik vifta skal monteres. Derfor vurderer mange Scythe S-Flex og SilenX 120mm iXtrema PRO IXP-74-14 som bedre alternativer. Det er også disse to som blir brukt i mange tester, av f.eks TRUE For å adressere dette problemet kom Noctua med NF-P12-1300. Den løftet faktisk Noctua sin egen kjøler opp på nøyaktig samme nivå som TRUE, og faktisk bedre i noen tilfeller. Ellers er tallene når det gjelder støy som står i prisguiden bare bullshit. Noctua sine tall for støy er som følger: 1. Noctua NF-S12-1200, 1200 rpm gir 17 dB(A), 600 rpm gir 6 dB(A) 2. Noctua NF-P12-1300, 1300 rpm gir 19,8 dB(A), 1100 rpm gir 16,9 dB(A) og 900 rpm gir 12,6 dB(A). Uansett snakker vi om støysvakt. Pr dato er det ubestridte valget en Noctua NF-P12-1300, som nummer 2 kommer SilenX 120mm iXtrema PRO IXP-74-14 PS! Jeg har 2 stk NF-S12-1200 som kabinettvifter, kjempeprodukt. Endret 15. april 2008 av Bolson Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 når jeg hørte på spioner sin noctua så måtte jeg ta hue helt inntil når jeg skulle høre den, og var så vidt jeg hørte den:P så tok hue litt for nærme haha men dem er sykt stillegående, då må legge øret helt inntil for og høre dem Ville gått for en Noctua vifte, alle modellene dems er jo stillegående så hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå