cyplox Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Nylig bygget meg pc. Da jeg skrur den på, kommer det en sånn bios pipelyd som indikerer at noe er feil. I HK-boka står følgende tabell over hva det kan være: One Short Beep - VGA detected, quick boot set to disabled, no keyboard detected One continuous beep followed by two short beeps then a pause (repeated) - No memory detected One continuous beep followed by three short beeps - No VGA detected One continuous beep followed by four short beeps - Hardware component failure Jeg kommer meg fint inn i bios og ser at prosessor, ram, harddisk og dvd-brenner er registrert. Siden det kun er en kontinuerlig pipelyd så aner jeg ikke. Her er PC-komponentene: ASUS P5E-VM HDMI, G35, Socket-775 CRUCIAL DDR2 BallistiX PC8500 2048MB INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 SEAGATE Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM PINE/XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express CHIEFTEC PSU 620W ATX 12V 2.2/ EPS-12V Noen som har noen nyttig innspill til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Kontinuerlig pipelyd? Går den aldri over? Lenke til kommentar
cyplox Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Pipelyden forsvant ikke, men nå klarte jeg å fikse det. Er noe så flaut som at jeg hadde glemt å plugge i strømmen på grafikkortet. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Vel, jeg har også hatt en pipelyd i maskina hver gang jeg skrur den på. Men det er en veldig kort pipelyd, varer ikke et sekund en gang. Maskinen er satt sammen av komplett, og jeg trodde at den pipelyden skulle være der? Hvordan kan jeg finne ut hva som er feil? Lenke til kommentar
dfendr Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Den korte pipelyden skal være der, det er hovedkortet som bekrefter at cpu er tilstede. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Pipelyden forsvant ikke, men nå klarte jeg å fikse det. Er noe så flaut som at jeg hadde glemt å plugge i strømmen på grafikkortet. Hehe, ta det med ro, du er ikke den eneste :-P Lenke til kommentar
cyplox Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Godt å høre at fler enn meg har klart å glemme det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå