Elgvenn2 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Som teksten sier, er planen å sykle dette i år, og da må det inn en god del trening så fort snøen har dratt dit pepper'n gror litt oppi åsene. Så, planen var som følgende: Langkjøring 1-2 ganger i uka, 3-10 mil (kanskje lenger når det drar seg ut i juli.....) Intervall 1-2 ganger i uke. Blir naturlig intervall, sykle til en bakke, tråkke som faen opp, sykle litt til, ny bakke osv... Blir vel en slags fartslek jeg tenker på I tillegg blir det orienteringsløping 1 dag i uka, styrketrening 3-4 ganger i uka + jogging 1-2 ganger i uka. Blir nok å finne på på treningsfronten i sommer! Innspill mottas, gjerne også hvis noen har noen gode forslag til innkjøp av sykkel! Lenke til kommentar
callahan Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 du bør og legge inn styrketåkk, kjøres hyppigst påbegynnelsen av sesongen, og 1-2 gangeri uka lengre ut på sesongen. utføres gjerne i en slak oppoverbakke i noen minutter f.eks 5*3(4)min med en høy puls, pulsen må være høy her(80-85%), med en lav omdreining rundt 60 mener jeg å huske, anbefalt av proffer for å unngå skader Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Godt tips. Blir å legge inn i en "kort tur" i stedet for intervall det ta tenker jeg. Leste litt rundt nå. 40-60 RPM bør man ligge på. Burde kanskje hatt en sykkelcomputer med tråkkteller..... Lenke til kommentar
mintman Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kan varmt anbefalle denne boken: Best i Birken Veldig mange gode tips om treningsmetoder, kosthold, teknikk, osv. Svein Tore Samdals metoder er det mange meninger om, men boken er veldig motiverende å lese. Tar for seg alle ferdighetsnivåer. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Veldig bra, godt tips! Lenke til kommentar
mintman Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Har du kjøpt boka? Kanskje vi sees i birkenløypa Endret 4. april 2008 av gstavdal Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Ja, har bestilt den hvertfall. Kan jo hende vi sees, men vet jo ikke hvem du er hehe Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Da var boka mottatt, leser så øye blir stort og vått. Det som nok er mest sikkert er at jeg må få med meg et par seedingløp før birken starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå