Eniro Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hallo, har lyst til å kjøpe min første bil og lurer da litt veittu:p Keen på å bruke ca 20-25K mulig litt mer om det faktisk må til. Har kikka litt og tenker meg noe i det her slaget: [*]10 seter caravelle (da tar jeg busslappen m henger også, big pluss for plass og plasser, lite minus for lappen =2-4000kroner) [*]3 seter transporter (fordi det er helt konge å dra på tur med den...men big minus med damer og kompiser) [*]8 seter caravelle (bensin?)... men her har jeg en feeling det er sinnsykt mye slitt ute å går... og de blir gjerne dyrere, 5 seter er litt uaktuelt da jeg må ha plass til ski/meg selv på langs for å sove bak hehe!! (5, seter uten sånt teit glass?!?!) Hva er det viktigste jeg bør se på? Hvor langt bilen har gått, alder osv?. Bør jeg være skeptisk til noen typer fra VW, noen som har noen heite tips? Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg kan foraslå at du besøker http://vwbus.no/forum/viewforum.php?f=5&am...29afc4875891058 Bruk søkfunksjonen som du finner oppe på venstre side. Lenke til kommentar
Eniro Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 Halo? Jeg vet hva en sökfunksjon er, dessverre så er det slik at jeg spör etter folks meninger og ikke etter artikler om hvordan man bytter registerreim osv.. Blir som om du spör meg om hva slags alpinski du burde kjöpe og jeg sier at du kn sjekke litt rundt på et skiforum og kikke på på hva folk synes om cap vs sandwich konstruksjoner, insving og grader på kanter... Så lurte da litt på hva folk synes om de ulike variantene som finns(!) (Som f.eks: "Nei jeg synes de gamle VW caravellen er dårlige pga svake motorer på de förste modellene") Compreñde?!) Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Ja, dette var ordentlig dust av Dibben. Tenk å foreslå et forum dedikert til VW Caravelle og Transporter når du var interessert i å finne ut mer om disse bilene! For å ikke tråkke i salaten her og skrive noe du ikke liker å lese kan jeg jo bidra med at jeg synes de gamle VW caravellen er dårlige pga svake motorer på de første modellene. Endret 20. mars 2008 av dsgf Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Vw er bra biler,trenger bare endel omsorg!Har sikkert hatt flere caraveller enn biler du har eid tilsammen,men takk for tillitten... Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Hei Eniro. Er 21år og har selv en 1994 2.4 VW Caravelle. Er kjempefornøyd med kjørecomforten og plassen i bilen (lang-typen). Bruker den på vinterstid til snøscooterturer. Fint med plass innin den, pluss scooteren bakpå en henger. Har brukt den en del til lange turer - bra med plass å overnatte i! På sommerstid driver jeg med vannsport - perfekt å dra min 17fots glassfiberbåt bakom, med tuben og Wakeboardet inni bilen. Selv vil jeg gjerne har en TDI-utgave - går litt bedre = mer kjøreglede (UNGDOM...) Litt teknisk: Arbeider på et VW/AUDI verksted og må si det som det er; Noen har plages sykt me de bilene - spesiellt forstilling/slitedeler, bærekuler, opphengskuler osv (det gjelder både diesel og bensin). Jeg har ikke plagdes noe med det på min. De som kjører bensinutgaven (vanlig 5cylindret motor) er vell ikke noe verre enn en 2.4D, men skal du ha bensi - IKKE KJØP VR6-utgaven! Og ikke kjøp Caravelle/Transporter med automat-gir. Kan like gjerne skrive opp alle grunnene til det, men lar vare..... Selv anbefaler jeg diesel, billig i drift. Håper dette gjør valget ditt enkelt. Mvh.... Lenke til kommentar
Eniro Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2008 ...akkurat sånt innlegg jeg savnet slobbix! Du hadde noe å fära med og det liker jeg hehe, takker for tipsene. Har andre folk mistanker så skal man kanskje väre litt forsiktig med akkurat de modellene. @dibben: aldri eid en bil, les mitt 1. innlegg. @dsgf: Forklarte hvorfor det ikke er mye hjelp i for meg å kikke på det forumet i mitt 2. innlegg. God påske! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg har prøvd samtlige utgaver i nesten alle motorutgaver (unntatt VR6, men den har jeg til gjengjeld prøvd i en Golf ) + modifiserte og chippa utgaver av disse igjen. Jeg kjørte mye med dem siden når de var nye så det er vanskelig å uttale seg om så mye om kvaliteten. Jeg gir plusspoeng for mye plass og bra kjørekomfor. 102 hk TDI motoren bruker lite diesel og kan anbefales i denne klassen. Har hørt at disse bilene dessverre blir dyre i drift når de har fått noen år på bakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå