Stian89 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Leste en annonse i avisa her om dagen, hvor posten leter etter sjåfører for "utkjøring av posten til postkontor, kunder distribusjonsenhet, og post i butikk". Hvordan fungerer dette egentlig, i litt mer detalj? Regner med at man må sortere posten for sin rute hver morgen, er dette et "helvete"? Er rutene variable, eller får man i hovedsak en rute man holder seg til. Hvor lang tid er det meningen at man bruker på ruta si? Dette er vel en vanlig "8-timers jobb"? Hva om man ikke er spesielt kjent? Kjører man med GPS? Er det mye tidspress osv? Dette ble kanskje mye, men hvis noen har peiling, eller enda bedre, hvis folk som faktisk jobber innenfor posten/andre yrker som ligner på dette kan si et par ord, hadde det vært kjempeflott. Mvh. Lenke til kommentar
oniko Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Neppe noe særlig sortering. Sannsynligvis en eller noen få ruter å forholde seg til. Vil tippe det er 7-8timersdager. Blir fort kjent Vil anbefale at du kontakter arbeidsgiver, da arbeidsoppgavene i posten varierer veldig. Har jobba i posten deltid og sommer i et års tid nå Endret 18. mars 2008 av oniko Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Yep. Får høre både det ene og det andre, noen sier det hater jobben over alt på jord, andre trives godt. Får jeg jobben prøver jeg meg uansett, se hva som skjer. Har for øvrig nettopp sendt en mail til adressen oppgitt i annonsen hvor jeg spurte om diverse ting, så jeg får vel roa ned litt når jeg får svar på den. Lenke til kommentar
oniko Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jobba i posten i fjorsommer med bare to regndager ila. hele sommeren. Det var hærlig Var mest transport og bedriftsleveringer da. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg jobbet som postbud en sommer for noen år siden. Jeg syntes det var en kjempefin jobb, fikk være mye ute. Det er ikke direkte kult når det regner, men det er bare å kle på seg regntøy. Nå virker det som om du kanskje ikke skal jobbe innen omdeling, men ruter og sortering er ikke noe å bekymre seg for. I posten starter man som regel klokken 0700 og sorterer post frem til 08-09. Det er litt monotont å stå og slenge brev inn i rett hylle, men går greit. Deretter lempes posten over i kasser sortert i logisk rekkefølge etter hvordan ruta ser ut. Selve rutekjøringa er det bare å lære seg, men det går ganske kjapt. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg jobber i posten. Vi har ca 12 ruter vi går på skift om å kjøre, så arbeidsdagen kan begynne alt mellom 0500 og 0900, og da være ferdig 1300 til 1900, ut i fra når du begynte. Vi møter opp på jobb til tomme biler, og må selv lesse dem. Posten er ferdig sortert. Så på morgene, blir det å kjøre dagens post rundt til post-kontora, deretter er det tilbake til terminallen for å hente bedriftspakker til utkjøring til butikker, før man drar tilbake til terminalen å fyller opp bilen med tomme containere osv, og drar da ut for å hente post igjen, hos post-kontor og produksjonsbedrifter. jobber mellom 8 og 10 timer om dagen, men tida går utrolig fort. Merker nesten ikke at man kommer på jobb før man er ferdig. Eneste sorteringa man gjør, er når man henter post på ettermiddagen. da skiller man mellom ekspress-post, vanlig 3-er post og brev-post. men det blir man fort vant til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå