Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

webmail side med POP3 og SMTP funkjson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leiter etter ei side som jeg kan sjekke mail på, samme om det er fra online.no eller mitt egent domene

Altså et sted jeg kan stille inn POP3 og SMTP

Så vidt jeg vet er POP og webmail to ganske forskjellige ting.

POP er for e-post programmer som laster ned e-mail din og fjerner den fra Webmailen din.

Online.no har webmail, men de har også egne POP/SMTP servere.

Your choise

Lenke til kommentar

hvorfor har folk en tendens til å være så j.. vansklige her inne... skal bare klage aldri komme med et bra svar

Det jeg prøver å spørre om er et sted på nettet jeg kan sjekke mailen min uanset host eller PO3 innstillinger. altså IKKE et noe program jeg må laste ned for da kan jeg bruje outlook

Lenke til kommentar
hvorfor har folk en tendens til å være så j.. vansklige her inne... skal bare klage aldri komme med et bra svar

Det jeg prøver å spørre om er et sted på nettet jeg kan sjekke mailen min uanset host eller PO3 innstillinger. altså IKKE et noe program jeg må laste ned for da kan jeg bruje outlook

Men hva skal du med POP på webmail ?

Du kan sjekke din online.no e-mail på http://epostleser.online.no/

Btw: Vi klager ikke, du må bare være mer spesifik. Eller kanskje du ikke vet selv hva du vil :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Problemet er at hvis du bruker et POP basert webmail system så laster den ned emailen fra serveren din. Hvis du derimot bruker en IMAP server så bare leser den mailen uten å slette den. Altså den bare leser mailen men den forblir inne på mail serveren (IMAP serveren).

Søk på www.hotscripts.com og finn et webmail system med støtte for IMAP.

Lenke til kommentar
Sqirrel mail fungerer perfekt til dette formålet. Finnes på hotscripts.com

Jupp Squirrelmail (nb stavemåten..) er vel det beste web-mail som jeg har prøvd. BK-media har installert det på sine webhoteller som jeg har og fungere utmerket.

Eneste "problemet" er at du _må_ lære deg ordet squirrel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...