Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-sigaretten endelig i Norge!

Melisma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Bare så det er sagt, så funker dette veldig bra for meg. Har gått fra å røyke 20-30 røyk dagen til kun 3.

Vil ikke si at dette på noe vis er reklame, men ett alternativ for de som ønsker å slutte å røyke :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har røykt i 31år. På det mest røykte jeg en pakke rødmix for dagen. De siste 10-15 årene røykte jeg en 20pk+ rød prince for dagen. Uten å egentlig være innstilt på å slutte kjøpte jeg 4 startpakker pluss x antall filtre å begynte å bruke disse 1. sep. 2010. Dvs at jeg har nå brukt disse i 3 1/2mnd uten å ha tatt en eneste "normal" sigarett.

Så til dere som mener dette er idiotiske ting. Hvis det fungerer (i alle fall for noen) bør det være lov for disse å bruke denne type hjelpemiddel til å slutte med vanlige sigarette uten å bli kalt for ............

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Kjøp de hellere på dealextreme. Koster deg i underkant av 100kr.

Bestiller du fra en norsk nettside koster det gjerne mer enn 500kr.

Kaster meg på tråden her selv om den er gammel....

Skal slutte å røke men sliter tungt og har jukset litt i smug.....

Vet ikke om jeg har vært lettere nedrøkt de siste årene men jeg ikke lest noe om e-sig før nå i natt når var innom nrk fordi jeg ikke klarer å sove for at jeg er røksugen.

Så da var det å browse etter e sigg da. Men det er jo tusen forskjellige varianter og ymse smaker, styrker, volt og dermed effekt på fordampning. Noen kan fylles med flytende nikotin og andre bytter man ferdig ladet filter på. Noen plasser er det veldig dyrt og andre plasser billigt slik som DX.

Er det noen som har forsøkt dette som kan hjelpe meg?

Røkte rød prince og liker smaken av røk. Liker måten det føles når en innhalerer. Også liker jeg selvsagt nikotinen. Men nå har jeg forsøkt plaster og tyggis og det hjelper ikke. Snus hjelper litt men ikke på fest eller etter et måltid. Og som sagt så har jeg røka i smug et par ganger etter at jeg "sluttet".

Hvilken e-sig gir meg røkefølelsen? Tenker på smak, innhalasjon, etc.

Har noen forsøkt feks E9 fra e-cig.com? Den har stort utvalg av smaker og ikke grisedyr.

Hva med billigvariantene fra dealxtreme? Virker de og kan de etterfylles med feks påfyllingsvesken fra e-cig.com?

Skulle gjerne fått til en billig variant. Har kastet vekk nok penger på røk føler jeg. Men om en kunne kombinert en billigvariant fra DX med smak/nikotinveske fra andre er jo det en flott mulighet.

Lenke til kommentar

Hmm. At ingen svarer og at tråden er død får jeg vel tolke som et svar da. Jeg regnet virkelig med at en "elektrisk sigarett" som fordamper flytende nikotin som ifølge reklame skal føles og nytes på samme vis som en normal sigarett bare helt uten skadevirkningene fra tobakk, uten tjære eller skadelige tilsettningsstoffer, uten skadelig røk for mennesker rundt men som likevel frigir nikotin i uskadelig vanndamp som brukeren inhalerer ville være verdt pengene. Når en ser videoer av e-sigaretter på utube så ser det jo virkelig ut som den har potensiale så jeg er litt skuffet over at ingen har svart.

Vel da får jeg konkludere med at e-sigaretten ikke virker og ikke er rette produktet for å røykere som ønsker å slutte med tobakk.

Så om noen har tips om andre ting som kan hjelpe meg å slutte å røke så tar jeg gjerne imot tips. Bare minner om at jeg har forsøkt røykeplaster, røyketyggis og snus uten særlig hell. For jeg savner det å faktisk røke altfor mye.

Siden jeg er nærmest støvsugd for kroner akkurat nå kan jeg ikke eksperimentere vekk en 1000 lapp på e-sig om det slett ikke virker.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Har ikke noe kjennskap til produktet du snakker om, men det er vel mulig å importere fra Kina for å spare penger.

Noe slikt som dette?

http://www.ebay.com/itm/2pcs-Electronic-Cigarette-Case-Pink-Black-/180709542748?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a1320cb5c

Selv sluttet jeg uten noen form for hjelpemidler utenom enn min egen viljestyrke. Bottom line er at man selv putter sigaretten i munnen og tenner på.

Lenke til kommentar

Selv sluttet jeg uten noen form for hjelpemidler utenom enn min egen viljestyrke. Bottom line er at man selv putter sigaretten i munnen og tenner på.

Ja jo du har jo rett selvsagt. Er bare det at jeg er så svak og mangler litt viljestyrke når det kommer til røyking. Har røyket i mange år og det er så vanskelig å slutte. Har i det siste fått problemer med nattesøvn fordi jeg er så røyksugen. Og da hjelper ikke hverken plaster eller snus. Står jeg opp og tar en sigarett så sovner jeg med en gang. Håpet var jo at når jeg blir så røyksugen så jeg ikke får sove så ville en e-sig hjelpe.

Tenkte derfor å skaffe meg e-sig, men ser at det er så mange forskjellige og så mange kommentarer på utenlandske forum at jeg føler jeg ikke har råd til å bruke nesten 1000 kroner på å teste om dette faktisk virker for så å kanskje finne ut at det bare er juks. Var derfor jeg håpet at noen ex røykere som skjønner hvor vanskelig det kan være å slutte kunne kommentere litt eller komme med anbefalinger ang forskjellige e-sigs og hvordan og om de virker.

Skal sjekke litt den linken du la ved men det er vel fortsatt forbudt å importere nikotin fra andre land enn EU land?

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om regler rundt det å importere nikotin. Nevermind linken forresten, ser nå at det kun var en eske for å oppbevare dem i, men det skulle ikke forundre meg om det var mulig å spare en mengde kroner ved å importere slikt fra østen.

Jeg hadde ikke noe substitutt for røykingen da jeg selv sluttet, jeg trappet ned over en lengere periode og sa til slutt farvel.

http://www.ebay.com/itm/Quit-Smoking-USB-Rechargeable-Electronic-Cigarette-10-Refills-/180740981428

Sånn en kanskje?

Lenke til kommentar

Ja noe slikt jeg jakter på ja.

Håper noen som har forsøkt disse e-sigarettene kan komme med erfaringer og synspunkter.

Når en kikker på sidene til disse tilbyderne så er det lett å bli fascinert for det er jo utrolig mange forskjellige smaker og utstyr og liketil forskjellig styrke på nikotin mengden.

Så jeg tror nesten det er lureri, for det virker jo nesten for godt til å være sant at man kan kose seg med en e-røyk helt uten helserisiko? Eller hva med en e-røyk etter maten på restaurant?

Noen som har testet e-røyk?

Føles det som å røyke vanlig sigaretter?

Hvordan er smaken i feks "kjent merke sigarett" kontra kaffesmak eller cognagsmak på e-røyk?

http://www.youtube.com/watch?v=PSmUnwXoCk8

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

E-sigg er visstnok skadelig, så jeg valgte å ikke prøve det alternativet.

Har du noen kilder på det at e-sigg er skadelig? Hva om det ikke brukes smakstilsetninger men bare flytende nikotin? Da får man jo kun vanndamp og nikotin i seg når man inhalerer. Høres rart ut at det skal være skadelig.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

E-sigg er visstnok skadelig, så jeg valgte å ikke prøve det alternativet.

Har du noen kilder på det at e-sigg er skadelig? Hva om det ikke brukes smakstilsetninger men bare flytende nikotin? Da får man jo kun vanndamp og nikotin i seg når man inhalerer. Høres rart ut at det skal være skadelig.

Ser at det ikke er 100% klarhet i hvor skadelige de er iom. at de er såpass nye på markedet, men de inneholder visstnok nitrosaminer som er kreftfremkallende. Nikotininnholdet som opplyses er visstnok heller ikke akkurat garantert.

Mye linker via Wikipedia

Når det er sagt, så er de nok langt mindre skadelig enn vanlig sigg.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Ser at det ikke er 100% klarhet i hvor skadelige de er iom. at de er såpass nye på markedet, men de inneholder visstnok nitrosaminer som er kreftfremkallende. Nikotininnholdet som opplyses er visstnok heller ikke akkurat garantert.

Mye linker via Wikipedia

Når det er sagt, så er de nok langt mindre skadelig enn vanlig sigg.

Tja vanskelig å vurdere utifra det jeg så nå ganske kjapt på.

Men det er nå helt sikkert bedre enn å snuse eller røyke vanlige sigaretter. Dessuten ser jeg jo ikke for meg at jeg skal røyke disse e-siggene til evig tid. Det er mer en erstatning for røyken nå mens jeg slutter.

Det mest skadelige i tobakk er jo tjære. Dessuten er det jo rundt regnet 4.000 forskjellige kjemiske forbindelser i sigarettene. Og tobakkshusene nekter jo å fortelle hva tobakk egentlig inneholder. Men det må være svært masse skadelig dritt det nå sikkert.

Er jo no dritt å ha klart seg en hel dag uten røyk for så å være så røyksugen at en ikke klarer å sove om natten. Slik at en bare vrir seg i sengen til klokken er 4-5 på morran og da må en jo bare røyke for å få seg et par timer på øyet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...