Gå til innhold

Stor LCD-TV eller stor LCD-skjerm?

howflight

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart flytte inn til en litt mindre hybel/leilighet, og har begrenset plass. Skal jobbe med noe, så arbeidsoppgavene på PC-en vil bli hovedsakelig skriving av dokumenter, surfing på nettet og ellers relativt lite ressurskrevende arbeid.

Men samtidig så ønsker jeg å spille Xbox 360 og se på TV. Alternativet jeg ser på er derfor:

En stor 30" LCD-skjerm med 2560 x 1600 oppløsning (laget for PC-bruk altså). Her kobler jeg til en Get dekoder via HDMI, Xbox via HDMI, og til slutt PC-en via HDMI. Vil bruke en HDMI-switcher for å skille mellom kildene, og ha en HDMI -> DVI-D som inngang til skjermen.

Og så det andre alternativet. En stor LCD-TV (42-50"?) med oppsløning 1920x1080 og 1:1 pixelmapping. Kobler til alt ovenfor som nevne måte.

Men som dere leser, så er oppløsningen på LCD-skjermen mye høyere, men samtidig er den mindre. Men tror dere at 1920x1080 på en LCD-TV kan være like greit for internettsurfing og dokumentskriving, og så få en skikkelig stor TV i samme slengen? En såkalt "stue-PC", også brukt for internettsurfing. Eller vil det være bedre å bruke en LCD-skjerm med høyere oppløsning til alt?

Husk at bruket skal være innen en liten hybel/leilighet (litt gråsone i dette tilfellet, he he), og ønsker å gå for ett av de nevnte alternativene. Noen som har argumenter for/i mot valgene? :)

Endret av howflight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...