Evju Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Har nå endelig fått byttet hovedkort, og har nå et MSI P35 Neo-F. Da får jeg endelig klokket Q6600 min. Oppsettet mitt er: Q6600 MSI P35 Neo-F Crucial BallistiX 6400CL4 Noctua NH-U12P Har ingen ekstra kjøling på NB eller RAM. Min stabile overklokk uten å endre noe på volten ligger på 3,2GHz. Da strekker CPU-temp seg til ca 52 og MB til ca 47 grader. Er temperaturen på MB nødvendigvis northbridge? Hvor høy kan den være før jeg bør begynne å bekymre meg? Skal etter hvert prøve meg med noen voltøkninger, men er litt usikker på hvor mye jeg skal tørre å presse det. Jeg er særlig bekymret for å ødelegge minnebrikkene mine. De skal tåle 2,2V@4-4-4-12, kan jeg klokke de så langt som mulig på denne volten uten fare for brikkene? Hvordan kan jeg måle temperaturen på brikkene? Er veldig fersk på dette her, men ønsker å presse CPU til 3,6GHz. Minnebrikkene har jeg ingen formening om hvor langt jeg kan klokke. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 hvordan kjøling har du ? vil tror du ender på 3.4 eller 3.6-7 stabilt viss du har god nok kjøling! ram brikkene dine har godt stabilt for mange selv på 1000mhz så ser ikke det som noe vidre problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå