Gå til innhold

Har ovrtrent, hva må jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg trener 3 ganger i uka, og har tatt ganske harde økter i det siste. Problemet er at jeg sist trening ikke klate å løfte like mye som jeg vanligvis gjør:( Tror jeg har overtrent ja. Hva skal jeg gjøre? Fortsette treningen som vanlig eller ta pause fra treninga en stund?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overtrening er oppskrytt. Det skal mye til for å overtrene seg selv med bare 3 treninger i uka.

Du har sikkert stagnert, i sammenheng med en dårlig dag som gjorde at du ikke klarte å løfte så mye som vanlig. Ta en uke fri, eventuelt 1 uke deloading, og prøv igjen.

Lenke til kommentar
Overtrening er oppskrytt. Det skal mye til for å overtrene seg selv med bare 3 treninger i uka.

Du har sikkert stagnert, i sammenheng med en dårlig dag som gjorde at du ikke klarte å løfte så mye som vanlig. Ta en uke fri, eventuelt 1 uke deloading, og prøv igjen.

Helt enig. Det skal mye til for å bli overtrent, og det er på ingen måte det samme som å stagnere.

Lenke til kommentar
Du kan rett og slett ha en litt traust periode, sånn er det bare, tviler på at du ikke er ferdig utvilt på en 3 split..

Det går fint an å ikke være ferdig uthvilt på en 3split, hvis du har et kosthold som ikke ligner grisen. God (og nok) mat gjør underverker for restitisjon, og mange tar det for gitt.

Lenke til kommentar
Du kan rett og slett ha en litt traust periode, sånn er det bare, tviler på at du ikke er ferdig utvilt på en 3 split..

Det går fint an å ikke være ferdig uthvilt på en 3split, hvis du har et kosthold som ikke ligner grisen. God (og nok) mat gjør underverker for restitisjon, og mange tar det for gitt.

joa :p men kjører rimlig hardt på min 3 split, kun rein styrke greier fint å bli utvilt til neste økt, har ikke overtrent i de 24 ueken jeg har kjørt det programmet... har faktisk ikke så veldig godt kosthold heller :p

men har man restitusjonstid som en død pingvin er jo alt mulig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...