Sjodalf Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 har akk. kjøpt meg bærbar med TV-ut av typen SVHS. men har opptaget at når jeg skal koble den inn på tv'n så blir det bare svart/hvit og ikke vanlige farger. Har hørt noe om dette før, men støtter ikke SVHS utgang farger? eller er det bare en spesiell måte du må koble den for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Dette har vært oppe MAAAANGE ganger før, prøv å søk her på forumet. Og det heter S-video, ikke SVHS. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Ikke for å ødelegge moroa ved å søke, men jeg husket tilfeldigvis en post hvor Mr D kom med en grei liste over de vanligste feilene: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=91312 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Hvis skjermkort og TV er i orden, burde det holde å lese dokumentasjonen til skjermkortet og brukansvisningen til TV. De vanligste feilene er: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Edit: Hårek var litt kjappere enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå