eirin_ Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei! Min eksterne harddisk sluttet plutselig å virke, nå durer og piper den. Først kom det opp at maskinen fant et ukjent element, men nå kommer ingenting opp. Det hjelper ikke å skru den av og på. Har sett på produktanmeldelsene på komplett.no (der jeg kjøpte den) og flere der har det samme problemet. Det står også at det er mulig å ta ut disken inni og sette den i PC-en, men vet noen her om det er en annen løsning? Mvh Eirin Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Du returnerer den og får en ny! Du kan prøve å ta den ut av kabinettet og montere den i maskinen, men det vil bare hjelpe om det er noe feil med elektronikken i USB-kabinettet eller med usb på hovedkortet ditt. Hensikten er da å hente ut/berge data. During og skrapelyder tyder på mekanisk feil og vil ofte si at harddisken er ødelagt. Lenke til kommentar
eirin_ Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar! Problemet er at alt av bilder, musikk, filmer og serier er på den disken, så dumt å miste alt det, spesielt bildene. Men skal se hva jeg får gjort! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Vær oppmerksom på at du mest sansynlig vil tape all garanti om du åpner harddiskkabinettet. Ta kontakt med butikken! Ville også prøvd den eksterneharddisken på en annen datamskin. Ved mekanisk feil er det meget vanskelig og ikke minst dyrt å redde data. Tviler på at det er hensiktsmessig. Butikker er ikke pliktig til å redde dine data, og du vil derfor bare få en ny disk. Noen tilbyr vel å prøve mot et vederlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå