formatted Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei hei Jeg holder på med et script som skal hente info fra en tekst fil. Fila inneholder stasjonsbokstav, ledig diskplass og brukt diskplass. Slik ser eksempelfil ut: c>5000>1111 d>6000>111 g>400>444 Hvis jeg skal lese inn èn linje, så kan jeg bruke f.eks: $drive = exec("cat fil.txt | grep c | cut -d '>' -f 1"); $free = exec("cat fil.txt | grep c | cut -d '>' -f 2"); $used = exec("cat fil.txt | grep c | cut -d '>' -f 3"); Men så kommer mitt problem, når det er flere stasjoner/disker, hvordan kan jeg hente ut og poste på hver linje? Må vel kanskje bruke fopen for å åpne fila? for each (linje) echo "<tr>"; echo "<td>Drive: $drive</td>"; echo "<td>$used/$free</td>"; echo "</tr>"; slutt på for each Noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse problemet? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 <?php $lines = file ( 'filepath' ); foreach ( $lines as $line ) { $line = explode ( '>', $line ); echo '<tr>'; echo '<td>Drive: ' . $line[0] . '</td>'; echo '<td>' . $line[2] . '/' . $line[1] . '</td>'; echo '</tr>'; } ?> Lenke til kommentar
formatted Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 <?php $lines = file ( 'filepath' ); foreach ( $lines as $line ) { $line = explode ( '>', $line ); echo '<tr>'; echo '<td>Drive: ' . $line[0] . '</td>'; echo '<td>' . $line[2] . '/' . $line[1] . '</td>'; echo '</tr>'; } ?> Supert! Dette ordna det slik jeg ville. Det eneste jeg stresser litt med, er at det er ei tom linje på slutten av fila. Så den tar med seg info, og poster slik: Drive: C: 5029/12292 Drive: D: 87594/127022 Drive: / Kan jeg trimme/hindre vekk den siste linja på et vis? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Kjør en enkel if-spørring. if ( !empty ( $line[0] ) ) { // 1 .. 2 .. 3 } Lenke til kommentar
formatted Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Prøvde if setningen, og div andre ting, men den tok den med uansett. Fiksa på wmiscriptet som kjørte output til tekstfila slik at det ikke ble en tom linje på slutten. Så da er alt på plass. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå