Zattaxu Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei, opplevde i fjor høst problemer med min Nokia 8600. Det skurret kraftig i både min ende og den jeg snakket med. Dette skjedde ikke hver samtale, men relativt ofte. Leverte derfor telefonen først en gang til Nokia. De brukte ca 3 uker på å rette feilen. Fikk telefonen tilbake, og det virket som om problemet var løst, men nå virket ikke vibreringen. Måtte derfor sende den igjen og vente nye 3 uker på å få den tilbake. Da jeg fikk den tilbake sto det i brevet jeg fikk med at "de hadde festet kontakten til vibreringa". Bedre ble det ikke noen dager senere, da skurringen gjenoppsto. Måtte derfor sende inn telefonen for 3. gang for at de skulle fikse problemet. Nå var Nokia "flinke" og etter å ha mast en del på dem, fikk jeg telefonen tilbake etter 2 uker. Når problemet igjen dukket opp noen dager senere, tok jeg kontakt med Mshop, der telefonen var utlånt, for å høre om det var noe de kunne gjøre (tidligere hadde jeg bare levert telefonen gjennom et service-verksted i Bergen). Mshop ba meg sende telefonen til Nokia, og denne gangen sendte jeg telefonen selv (og ikke gjennom serviceverkstedet i Bergen). Når jeg nå sendte telefonen ba jeg om å få en ny fra Nokia (krav etter forbrukerkjøpsloven). Etter to uker ringte jeg og lurte på hvor langt de hadde kommet. Fikk da til svar at jeg skulle få ny telefon, og at de skulle sende den samme dag. Noen dager siden hadde ikke telefonen kommet, og jeg ringte Nokia igjen. Jeg fikk da til svar at det var beslutningen om å gi meg ny telefon som var tatt da jeg hadde snakket med Nokia tidligere, og at telefonen først ville bli sendt nå. Igjen ble jeg noe irritert, men tenkte at nå var telefonen på vei hjem til meg. Stor var derfor overraskelsen da jeg ikke hadde mottatt noen ting etter en uke, og jeg ringte Nokia igjen og spurte om de hadde et sendingsnummer. For at de i telefonen skulle få det, måtte de sende mail til verkstedet, og jeg måtte ringe igjen dagen etterpå. Da jeg kom i kontakt med Nokia dagen etterpå fikk jeg et sendingsnummer. Telefonen var sendt, og utlevert til en adresse i Oslo (og ikke til meg i Bergen). Han jeg snakket med trodde jeg forsøkte å lure dem ved å få utlevert telefonen for så å etterlyse den. Ting roet seg når jeg fikk sagt at jeg bodde i Bergen, og hadde kvittering på sendt telefon til Nokia, og lurte på hvorfor den da var sendt til Oslo. Det hadde han ikke noe svar på, men han skulle undersøke, og jeg ble bedt om å ringe igjen dagen etterpå. Det gjorde jeg, og jeg fikk da til svar at telefonen (av en eller annen grunn) var sendt til Mshop. Videre fortalte han at Mshop hadde ringt Nokia og spurt om mitt telefonnummer. Han foreslo at jeg tok kontakt med Mshop for å få telefonen. Da jeg sendte mail til Mshop (de har inget tlf-nummer på nettsiden deres) for å etterlyse telefonen la jeg samtidig med kvitteringen for å be om å få refundert utlegget jeg hadde hatt ifm. forsendelsen av telefonen til Nokia. Litt senere fikk jeg til svar at de ville sende meg telefonen "i løpet av et par dager" og at de beklaget at de ikke hadde sendt den tidligere, fordi de ikke hadde hatt adressen min. Ble litt ergerlig over at de ikke hadde ringt (Nokia hadde sagt at de hadde fått telefonnummeret mitt av dem), og at de ikke skrev noen ting at de ville refundere utgiftene ifm. forsendelsen av telefonen til Nokia. I tillegg synes jeg det er urimelig at de skulle bruke "et par dager" på å sende telefonen. Jeg sjekket derfor Mshops lagerstatus på Nokia 8600, og det står at de skulle få inn nye 8600 først 30.03 (forventet). Jeg begynner nå å mistenke dem for å ha solgt min telefon, og at de rett og slett venter på ny telefon for å levere til meg (det er nå gått tre virkedager siden jeg fikk mailen, og fortsatt ikke fått noe nytt svar). I det hele tatt er det helt fantastisk at både Nokia og Mshop har så dårlige servicerutiner, og jeg vil faktisk gå så langt som å fraråde folk fra å handle Nokia-produkter, og i særdeleshet i det hele tatt finne på å handle hos Mshop, som man ikke en gang kontakte på telefon. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 (endret) Trodde alle nettbutikker var pålagt å ha kontaktinformasjon slik som telefonnummer synlig på nettsidene deres. Et søk i Brønnøysundregistrene viser at de er oppført med 22 56 27 77. Endret 20. mars 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå