bidz Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg skal kjøpe meg en bærbar MP3 spiller, og vurderer delvis flere men har ikke helt peilingen på hva som finnes der ute. Jeg vurderer for øyeblikket; iPod Nano 8GB Cowon iAUDIO U5 8GB iAUDIO U5 er vel ikke til salgs i Norge enda, men er på vei. Jeg skal bruke mp3 spilleren min med Sennheiser PX100 headphones. Jeg har tidligere brukt en iPhone 8GB og en Nokia N95 8GB for å høre på musikk, men vil ha en dedikert musikk spiller nå. Jeg var forsåvidt ikke helt fornøyd med lyden i iPhone 8GB, men lyden i N95 8GB var OK (kanskje pga. at man kan stille inn EQ manuelt her)... Jeg liker bass. mp3 spilleren må også støtte "audiobooks", dvs. at den støtter og legge inn chapters, eller at den husker hvor en spilte sist gang man hørte på audiobooken, selv om man har spilt noe musikk i mellomtiden og slått spilleren av/på. Finnes noe sånt? Jeg vil ha en liten tynn sak i samme stil som disse to, finnes det andre alternativer? Video og fargeskjerm osv. gir jeg blanke i, har ingen interesse av og se video på en 2" skjerm uansett! En spiller med GOD lyd hadde også vært og foredra, der man kan stille inn EQ innstillinger manuelt (hallo, apple, hvorfor finnes ikke dette på ipod's ENDA?) ... Jeg må også ha en spiller som klarer og drive Sennheiser PX100 bra... Noe jeg har hørt rykter om at iPod Nano ikke klarer (stemmer dette?) Noen som har no tips til en bra spiller for meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 vostok.no har U5, av de to der er den absolutt å foretrekke Lenke til kommentar
bidz Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) vostok.no har U5, av de to der er den absolutt å foretrekke Ah, supert! Vet du om iAUDIO U5 støtter lydbøker? Altså at man kan sette chapters og fortsette når man ønsker (uansett om man har hørt på musikk eller slått spilleren av/på) Det er viktig for min del, men jeg finner ingen info om dette om iAUDIO U5 noensteder.. Utgangseffekt16 ohm hodetelefon: 22mW + 22mW Er dette bra nok for å drive mine Sennheiser PX100 bra, uten at jeg må leve med veldig lav lyd? Endret 17. mars 2008 av bidz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 ikke bump -.- alle cowon spillere jeg har sett har bokmerkefunksjon så vil tro U5 har det. Utgangseffekten er nok til å drive px100, de er bare 32 hm. Forøvrig koster en iaudio 7 bare et par hundre ekstra, da får de over dobbelt med batteritid, bedre formatstøtte etc Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Jo men iaudio 7 er vel også en del større/tykkere/tyngre? Hvordan er Cowon iAUDIO sammenlignet med Sony NWZ-A818? Den Sony'en har jo høstet bare god kritikk overalt, i alle tester jeg har lest. Noen som har testet denne? En får jo den fra 977kr på nettet. Endret 18. mars 2008 av bidz Lenke til kommentar
juzz Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg vil annbefale en titt på Samsung YP-P2! Den er helt RÅ! link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå