Damp Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Her er scriptet: #include <windows.h> #include <stdio.h> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int iCmdShow) { MessageBox( NULL, "Help", "Message box", MB_OK|MB_ICONEXCLAMATION ); return 0; } Men når jeg prøver å kjøre det får jeg disse i error list: Error 1 error LNK2019: unresolved external symbol _main referenced in function ___tmainCRTStartup MSVCRTD.lib - Error 2 fatal error LNK1120: 1 unresolved externals Har prøvd meg på ting som jeg har funnet på google som å bytte character set o.l. men ingenting fungerer. Bruker VC++ 2008 Express Edition Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Det er på grunn av navnet entry point main, og har ikke noe med MessageBox å gjøre. Nå husker ikke jeg i farta hva den egentlig skal hete... _tWinMain kanskje. Dette er helt idiotisk i Windows, aner ikke hvorfor de har gjort det så vanskelig. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Fungerer nå! Takk skal du ha Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 GeirGruson forsåvidt rett, men husk project-settings kan være tilpasset console window. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå