HadHa Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Jeg lagde en lignende post en gang, men fant den ikke igjen, lager derfor en ny. Jeg har på min IFL90+ ( http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...519714;c:100561 for speks!) noen merkelige nettverksproblemer. Nettverket funker fett - Men jeg (og legg merke til at det er bare jeg og ingen andre i huset med problemet) som har kontinuerlig random laggspikes med mye ms o.l Jeg aner virkelig ikke hva som er problemet, har skiftet drivere uten hell, om noen har ett par å anbefale er det muligens en måte å gjøre det. Men for å få muligheten til hjelp sier jeg alt jeg vet: -Problemet har alltid vært der, helt siden jeg innstalerte drivere på pcen. Antivir, spybot og adaware er brukes flittig - og jeg har alle windows updates. Jeg er den eneste i huset som ikke kan create en LAN server, de andre finner den ikke. Jeg kan connecte til deres, men vil også på LAN ha en del rare små lagg spikes - MERK: selv om jeg får disse laggspikes sakene på lan, så får ikke han som har createt ELLER noen av de andre som spiller! Jeg kan "av og til" create game i tcp/ip games (Heroes 3 =D) - men som regel så vil personen ikke finne meg. Jeg kan derimot se alle andre som creater, men vil til tider bare dette ut. (også på lan) Jeg kan altså; noen ganger finne folk på nettverket, andre ganger ikke - bare jeg har problemet og vi er 4 stk som bruker det MYE. Jeg kan også (en sjelden gang) være HELT uten nett, selv om jeg er koblet opp og min bror er koblet opp og spiller cs på en random server. Jeg kan ikke åone VG engang -.- EDIT: La nettopp merke til at pcen til tider plutselig starter å "indentifisere" det ene nettverket.. Hva nå det skulle ha å si.. la ett bilde som vedlegg, og det er "det nederste av de to som er merket" som blir identifisert. Har også lagt merke til at den til tider identifiserer ett tredje nettverk, og så da nettverket er identifisert - så forsvinner det igjen. EDITEDIT: Enda rarere er det kanskje at noen ganger etter å ha spillt på LAN - har jeg ikke nett og må vente 5 sec før jeg connecter til noe som helst... Trenger sårt hjelp, og er det noe mer info dere må ha, så skal dere få alt dere trenger - mvh HadHa Endret 23. mars 2008 av HadHa Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Det ene nettverket forsvant.. uten at jeg er sikker på hva jeg gjorde. Uansett, Djupadalen nettverker er fortsatt igang, og jeg har fortsatt nett. Men samme problemet. Jeg tenkte "yess" da jeg så en windows guide som sa: Datamaskinen kjører Windows Vista og LLTD-protokollen (Link Layer Topology Discovery) er deaktivert på nettverkskortet - den guidet meg til nettverktilkoblinger, der jeg skulle høyreklikke på nettverkskortet - men jeg har ingenting i nettverkstilkoblinger??? Lenke til kommentar
HadHa Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Bump... Har innstalert SP1 foresten - hjalp lite.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå