haagen Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei, har trent i 4måner nå, har synes selv har har hatt glimrende frammgang, helt til nå. Synes det er lenge siden jeg merka noe forskjell på størrelsen på musklene mine, trener også mye hardere enn før nå, og har begynt og øke kilo på vekte ganske ofte. Så hvordan har det seg at jeg ikke ser fremgang når jeg trenere hardere nå en før? Trener 2-3ganger i uka 1time eller 1,5 hvergang. Prøver og trene en muskelgruppe til den ikke "orker" så mye mere på en treningsøkt. 20år Er 166høy og veier 60noe i kilo, ikke over 65 kilo. Mat på en dag: 0800. Frokst: 2posjoner-2+1/2 fat med bjørn havregrun store, med melk.(vanlige djuptalerken) +2 møllers tran kapsler. 0800-1500 Skolen: 3-4skiver med brød, + en yoghurt av og til. 1500Hjem etter skolen: 1-2skiver med brød, om jeg er sulten. Eller så venter jeg til middagen er ferdig. 1500-1600Middag: Alt fra fisk til pannekaker, Standar middager, ikke så mye "usunne" ting til middag. (1800 eller 1900 eller 1930)-Trening- (spørs tid når jeg trener)Etter trening: en ban rett etter sammen med creatine(30min før trening også). Og spiser jeg 2-3posjoner med bjørn havregryn med rosiner i. (2100/2200/2300/2400) Kvells: frukt av og til, eller om jeg er sulten 1-2skiver med brød. Er ganske så mett etter den havregryna. Og jeg legger med ALDRI sulten. -Pålegg på brøde: (Prøver å ha de sunne ting som vi har hjemme) brunost,kaviar, makrell i tomat, hvitost og salami. (Drikker aldri brus mere eller spiser godis i ukedagene. Spiser veldig lite godis i helgene også nå, drikker av og til sukkerfri brus i helgene, og prøver og stoppe helt med godis i helgene) Har også beynt og legge meg kl halv 12 kvelden. og står opp kl 0800. Detter er uka dagene. Så jeg får den søvnen jeg trenger. Spør om dere lurer på noe. Mitt treningsprogram: 10min jogging på springemølla, 2min med svakt temp og øker resten. 5*2chins. 10*2 10kg. biceps curl Roing starter på 35kg*10, 40kg*10, 40kg*10. (En øvelse jeg ikke vet hva heter, sitter på knæra mine og dreger en stang bak hode ned til skuldrene.) 10*30kg, 35kg*10, 35kg*10 5*2chins Back Extension (Frame) 20*2 (for erctor spinea/nede del av rygg)http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/erector/back-extension-frame/ (tar denne senere med 10kg plate jeg holder på magen) Biceps curl 12,5kg 10*2 Triceps: Single Arm Push Down. 10*3 8kg situps 60stykk. (2ganger i løp av en økt.) Cross Over Front Raise: Pectorals - med 6 eller 7kg, 10*4(Bruker ta denne 2ganger. men ikke etter hverandre.) http://www.coopersguns.com/videos/exercise...er-front-raise/ Beinpress 55kg 20*2kg (Dette brenner i fotene mine) Roing. 45kg*3 (En øvelse jeg ikke vet hva heter, sitter på knæra mine og dreger en stang bak hode ned til skuldrene.) 45kg*3(2)/40kg*3 http://www.coopersguns.com/videos/exercise...rip-seated-row/ Denne meg 70kg 10*3 er lufttrykk. Biceps curl 10*15kg Triceps: Single Arm Push Down. 10*3 7kg +Benkpress 1-2ganger i uka. Trener dette 2-3ganger i uka med dette "programmet". 1time eller 1,5time men vi jeg trener 1,5timer blir det flere repitisjoner. Ikke så verdlig ofte jeg er 1,5 timer. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Forandring er stikkordet ditt. Går du på skinner møter du snart veggen, da må du endre bane litt for å komme videre. Ser du stort sett kjører sett med forholdsvis mange reps. Og siden du sier du ser på str på muskelen antar jeg du er opptatt av nettopp.. størrelsen. Prøv da og bytt reps/sets. Jeg vil enbefale deg å prøve 5x5 en måned ca. Du spiser sunt og virker som om du har kontroll på karbos... men du har for lite protein i kosten. Spis mer fisk/kjøtt (helst hvitt), evt suppler med en dose eller to whey daglig. Har du tilgang på maskin til abs (crunch)? I så fall kan du hive på mer vekter her og heller kjøre tyngre men litt færre. Jeg vil tro kroppen din ikke har veldig mye energi igjen å bygge med. Formen din blir god, men du klarer ikke legge på deg masse. Lenke til kommentar
haagen Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Forandring er stikkordet ditt. Går du på skinner møter du snart veggen, da må du endre bane litt for å komme videre. Ser du stort sett kjører sett med forholdsvis mange reps. Og siden du sier du ser på str på muskelen antar jeg du er opptatt av nettopp.. størrelsen. Prøv da og bytt reps/sets. Jeg vil enbefale deg å prøve 5x5 en måned ca. Du spiser sunt og virker som om du har kontroll på karbos... men du har for lite protein i kosten. Spis mer fisk/kjøtt (helst hvitt), evt suppler med en dose eller to whey daglig. Har du tilgang på maskin til abs (crunch)? I så fall kan du hive på mer vekter her og heller kjøre tyngre men litt færre. Jeg vil tro kroppen din ikke har veldig mye energi igjen å bygge med. Formen din blir god, men du klarer ikke legge på deg masse. Ja har lyst på støre muskler(hvem har da ikke det? ), mye større hvertfall armene og brøstkassa og skuldre og rygg. Men ikke sånn bodybuilder stor punpa med steorider og sånt . Hva menes med det 5x5 er det kjøre 5 set med så tunge vekter du bare klarer ,5repitisjoner? Ja jeg prøver spise sunnest muligt, og skal kjøpe meg protein pulver snart En abs maskin hva er det? Det med med at jeg kjører mange reps, (trodde selv også jeg kjørte mange reps) er på grunn at jeg er så veldig mye energi når jeg er og trener, synes ikke jeg får brukt opp all min energi med alle mine reps, og kjører alltid på slutten av økta reps med "det tungste" jeg klarer, men skal prøve nå og kjøre det tungste med færre reps, men hvor mange reps bør jeg kjøre da? Endret 17. mars 2008 av haagen Lenke til kommentar
Pop Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Ja har lyst på støre muskler, mye større hvertfall armene og brøstkassa og skuldre og rygg. Men ikke sånn bodybuilder stor. Hva menes med det 5x5 er det kjøre 5 set med så tunge vekter du bare klarer 5repitisjoner? Ja jeg prøver spise sunnest muligt, og skal kjøpe meg protein pulver snart En abs maskin hva er det? Det med med at jeg kjører mange reps, (trodde selv også jeg kjørte mange reps) er på grunn at jeg er så veldig mye energi når jeg er og trener, synes ikke jeg får brukt opp all min energi med alle mine reps, og kjører alltid på slutten av økta reps med "det tungste" jeg klarer, men skal prøve nå og kjøre det tungste med færre reps, men hvor mange reps bør jeg kjøre da? 5x5 er 5 reps og 5 set ja. Så tunge vekter at du ikke ville klart 8... Om du vil teste den oppbygningen en måneds tid kan du kjøre vanlig 2-3 uker, deretter kjører du med treg eksentrisk fase i 2-3 uker (dvs sakte bevegelse når du strekker ut igjen muskelen/slipper tilbake). Jeg kan love deg du blir kvitt energien din på denne måten også, selv med 5 reps. Tror nok proteinpulver vil være bra for deg, siden du bruker så mye energi generelt at det ikke er noe igjen til byggingen. Å kjøre max-set er noe du ikke trenger å gjøre hver trening. Jeg hadde enten droppet det for annet enn å teste max-økning eller et par ganger i måneden. Og da for forandringens del. Abs-maskin er for trening av mage, du sitter og bøyer kroppen fremover/nedover mot gulvet, og har muligheten til å legge på vekter etter ønske. Du har to bøyler over skuldrene som du holder i og trekker ned. Evt bruker du vanlig benk, og tau. La tauene henge over nakken, strekk armene bak nakken, grip tau og trekk frem over skuldrene. Deretter bøyer du kroppen (crunch). Endret 17. mars 2008 av Pop Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 "abs" maskinen du referer til, kalles også "crunch" maskin.... poenget med crunches er at du ikke skal ha hue over knea, helt idiotisk ut når folk sitter i crunch maskinen og nærmest kjører hue i gulvet.... dessuten er crunch maskinen ikke akkuart førstevalg på magen spør du meg.. Lenke til kommentar
haagen Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) 5x5 er 5 reps og 5 set ja. Så tunge vekter at du ikke ville klart 8... Om du vil teste den oppbygningen en måneds tid kan du kjøre vanlig 2-3 uker, deretter kjører du med treg eksentrisk fase i 2-3 uker (dvs sakte bevegelse når du strekker ut igjen muskelen/slipper tilbake). Jeg kan love deg du blir kvitt energien din på denne måten også, selv med 5 reps. Tror nok proteinpulver vil være bra for deg, siden du bruker så mye energi generelt at det ikke er noe igjen til byggingen. Å kjøre max-set er noe du ikke trenger å gjøre hver trening. Jeg hadde enten droppet det for annet enn å teste max-økning eller et par ganger i måneden. Og da for forandringens del. Abs-maskin er for trening av mage, du sitter og bøyer kroppen fremover/nedover mot gulvet, og har muligheten til å legge på vekter etter ønske. Du har to bøyler over skuldrene som du holder i og trekker ned. Evt bruker du vanlig benk, og tau. La tauene henge over nakken, strekk armene bak nakken, grip tau og trekk frem over skuldrene. Deretter bøyer du kroppen (crunch). Nå blei jeg litt gira på det 5x5 sette må jeg si skal prøve det ut som jeg blir og fære på gymmen i dag, det hørtes tungt ut men artig og prøve ut, gleder meg Hva med dette mandag kjører jeg 5x5? onsdag en rolig økt, og fredag(lørdag) 5x5 igjen hørtes dette fornuftigt ut? Hvordan øvelsern skal jeg kjøre 5x5 med? Tipper benkpress, knebøy, markløft og roing hva mere? Nei finnes ikke noe sånt abs-maskin på gymmet jeg er på. Skal kjøpe meg nytt kreatine og trengte påKRE-ALKALYN der det noe bra? Trenger også forslag til proteinpulver som er veldig bra Endret 17. mars 2008 av haagen Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Nå blei jeg litt gira på det 5x5 sette må jeg si skal prøve det ut som jeg blir og fære på gymmen i dag, det hørtes tungt ut men artig og prøve ut, gleder meg Hva med dette mandag kjører jeg 5x5? onsdag en rolig økt, og fredag(lørdag) 5x5 igjen hørtes dette fornuftigt ut? Hvordan øvelsern skal jeg kjøre 5x5 med? Tipper benkpress, knebøy, markløft og roing hva mere? Nei finnes ikke noe sånt abs-maskin på gymmet jeg er på. Skal kjøpe meg nytt kreatine og trengte påKRE-ALKALYN der det noe bra? Trenger også forslag til proteinpulver som er veldig bra Du kan godt gi jernet fra starten med 5x5 alle treningene dine. Men du kan gjerne kjøre litt lettere, bare så musklene får en viss tilvenning først. En til to uker med litt prøving og kjenne etter hvordan det virker. Roing er vel ikke styrkeøvelse for deg? Som oppvarming er det fint. Men bruk selve øvelsene som oppvarming også, dvs lette vekter og gjerne 20 reps for å varme de spesifikke gruppene som du skal trene. Håper du ikke kjører benk og knebøy samme dag, det er hardt. Så hardt at du vil slite med god innsats på andre halvdelen. Hvordan fordeler du ellers treningsdagene, fremme/bak, trekk/skyv, oppe/nede eller mer vilkårlig? Kreatin hadde jeg ikke giddet bruke penger på. Det er kortvarig glede. Den hjelper deg ikke til å legge på mer masse, bli permanent sterke eller noe slikt. Det gir litt ekstra futt i den spesifikke perioden, deretter er du tilbake på normalen. Vil kun forsvare det dersom du ligger helt i taket for hva du klarer, da snakker vi knallharde treningsperioder, f.eks foran en konkurranse. Evt at du trener litt hardere enn kroppen klarer å hente inn alene, så kan kreatinet hjelpe på en anelse raskere restitusjon. Proteinpulver, whey, finnes i ørten sorter. Se litt på renheten, dvs % protein. Ellers gjelder det å finne en type som magen din ikke hater og som munnen liker smaken på. Forskjellene er ikke store. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har du prøvd kreatin eller? gir ikke mer masse? hva er det for noe svada? poenget med kreatin ihvertfall monohydrat er at mnan bloater, dvs trekker vann i musklene, er en grunn til at man går opp 4-5 kg på en kreatin syklys.... når du har mer vann innabords er det lettere og legge på seg muskler... man får også mer futt i treningen som du sier... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Har du prøvd kreatin eller? gir ikke mer masse? hva er det for noe svada? poenget med kreatin ihvertfall monohydrat er at mnan bloater, dvs trekker vann i musklene, er en grunn til at man går opp 4-5 kg på en kreatin syklys.... når du har mer vann innabords er det lettere og legge på seg muskler... man får også mer futt i treningen som du sier... Jada, brukte det mye. Går du opp 4-5kg på en månedssyklus er det ikke muskler. Som du sier, det er vann. Kreatinet gjør ikke at du legger på deg muskelmasse, det gjør proteinet. I hans tilfelle får han for lite protein, derfor bør han bruke whey før kreatin. Ser du forskjellen? Endret 18. mars 2008 av Pop Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Har jeg påstått at man går opp 5-6 kg i muskler på en kreatin syklys? gjør ikke kreatin at du legger på deg muskler? hva faen? når man kan trene hardere og lengre i tillegg trekke vann i musklene så skjønner vel til og med du at musklene kommer til å bli større/sterkere enn ved trening uten kreatin? og hvis du tror det bare er og ta en protein shake og få muskler så synts jeg virkelig synd på deg... Endret 18. mars 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Har jeg påstått at man går opp 5-6 kg i muskler på en kreatin syklys? gjør ikke kreatin at du legger på deg muskler? hva faen? når man kan trene hardere og lengre i tillegg trekke vann i musklene så skjønner vel til og med du at musklene kommer til å bli større/sterkere enn ved trening uten kreatin? og hvis du tror det bare er og ta en protein shake og få muskler så synts jeg virkelig synd på deg... Hjelp... så sint gutt. Fortsett tråden alene du. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 sint og sint, hvis du synts det var sinne så greit for meg.... sier bare fakta jeg.. du trenger ikke vri og vende på alt sammen, hvorfor bruker man kreatin hvis ikke det hjelper på muskelbygging? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Du kan godt gi jernet fra starten med 5x5 alle treningene dine. Men du kan gjerne kjøre litt lettere, bare så musklene får en viss tilvenning først. En til to uker med litt prøving og kjenne etter hvordan det virker. Roing er vel ikke styrkeøvelse for deg? Som oppvarming er det fint. Men bruk selve øvelsene som oppvarming også, dvs lette vekter og gjerne 20 reps for å varme de spesifikke gruppene som du skal trene. Håper du ikke kjører benk og knebøy samme dag, det er hardt. Så hardt at du vil slite med god innsats på andre halvdelen. Hvordan fordeler du ellers treningsdagene, fremme/bak, trekk/skyv, oppe/nede eller mer vilkårlig? Kreatin hadde jeg ikke giddet bruke penger på. Det er kortvarig glede. Den hjelper deg ikke til å legge på mer masse, bli permanent sterke eller noe slikt. Det gir litt ekstra futt i den spesifikke perioden, deretter er du tilbake på normalen. Vil kun forsvare det dersom du ligger helt i taket for hva du klarer, da snakker vi knallharde treningsperioder, f.eks foran en konkurranse. Evt at du trener litt hardere enn kroppen klarer å hente inn alene, så kan kreatinet hjelpe på en anelse raskere restitusjon. Proteinpulver, whey, finnes i ørten sorter. Se litt på renheten, dvs % protein. Ellers gjelder det å finne en type som magen din ikke hater og som munnen liker smaken på. Forskjellene er ikke store. Det at du sier at roing ikke er en styrkeøvelse viser jo hvordan ditt kunnskapsnivå er. Jeg er ingen ekspert selv, men en ting er logisk: Om du klarer å løfte mer, eller ta flere repetisjoner, vokser musklene dine. Kreatin gjør at du kan løfte mer. Det er også veldig mange som tar benk og knebøy hver dag. Det er en stor fordel med påfyll av næringsstoffer under trening om du kjører fullkroppsprogram, men fullkropp funker det også. Spesielt om du har kjørt splitt over en lengre periode. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 gonji: Tydelig at du ikke er en ekspert, på å lese. Om du ikke klarer det, la være å svare nedlatende på innlegg. OZ: Dine innlegg blir så dumme og usaklige at det virker som om du sliter med noe annet enn å diskutere treningstips for noen som ber om det. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Kan du si meg hva som var så veldig dumt med mine innegg? du liker tydligvis ikke fakta du... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Kan du si meg hva som var så veldig dumt med mine innegg? du liker tydligvis ikke fakta du... Ja, det kan jeg. "hva faen?" "og hvis du tror det bare er og ta en protein shake og få muskler så synts jeg virkelig synd på deg..." "hva er det for noe svada?" Typisk elendig argumentasjon, og usaklighet. Særlig når det er basert på at du enten ikke gidder å forstå eller klarer å forstå det jeg skriver. Mulig jeg hadde noen dårlige formuleringer, men la meg utdype da for å avslutte dette. Kreatinet gjør jo at muskelfibrene kan ta opp mer vann, dermed mer trykk i musklene som vil gi deg økt styrke på trening, raskere restitusjon, og til en viss grad utsette "sliten-følelsen". Som igjen gir deg muligheten for mer trening, hardere trening osv. Kreatinet kan da gi deg en bedre utnyttelse av proteinet, som er byggematerialet for musklene. Og der kommer poenget mitt til trådstarter. Masse trykk på trening, masse bloating, men hva hjelper det om ikke musklene har nok av det som faktisk bygger muskelens fibre? Vannet blir jo ikke der for evig. Du bør absolutt ha pauser fra kreatinsykluser, ellers utsetter du nyrene dine for unødvendig belastning. Slik jeg så det hadde trådstarter bra bevissthet rundt kosten sin, men hadde helt klart for lite protein i den, dermed bør han supplere med pulver. Og om ikke økonomien er super, er kreatinet noe du fint kan vente med til du nærmer deg toppen. Det er i hvert fall min mening, at du bruker det når du nærmer deg toppen av hvilke treningsdoser kroppen klarer og toppen av formkurven (for å strekke den litt lenger). Jeg liker fakta og har aldri hevdet å ha eneretten på det. Er vi mer enige nå, eller fortsatt uenige? (Bare en liten lignelse: Bilen din går fortere om du gjør den mer aerodynamisk og setter på bedre dekk feks slicks fremfor terrengdekk. Men det er motoren som driver den frem. Så sett da protein på motorplassen og kreatin på aero og dekk-plassen. Så gjør det at proteinet bygger musklene dine, og kreatinet øker effektiviteten av bruken. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du skjønner det fortsatt ikke, jaja om du ikke liker min argumentasjon så er det det samme for meg... Poenget med kreatin er at man kan trene hardere, mer intensivt som du sier, så langt er jeg enig, men når du trener hardere og mer intensivt, hva skjer da med musklene? jo de blir sterkere/større...det er rett og slett bare logisk tenking, og at kreatin er en veldig økonomisk byrde kommer vel ann på definisjon, vil ikke si at en boks med 500Mg monohydrat til 250 kroner gjør en økonomisk ruinert, du får de vel enda billigere hos enkelte kjeder... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Du skjønner det fortsatt ikke, jaja om du ikke liker min argumentasjon så er det det samme for meg... Poenget med kreatin er at man kan trene hardere, mer intensivt som du sier, så langt er jeg enig, men når du trener hardere og mer intensivt, hva skjer da med musklene? jo de blir sterkere/større...det er rett og slett bare logisk tenking, Jeg skjønner nok mer enn deg, siden jeg faktisk leste trådstarters innlegg, noe du enten ikke har gjort eller ikke har grunnlag for å bedømme det. Og utifra kosten hans er det protein han trenger. Om du ikke tar utgangspunkt i det som faktisk er utgangspunktet, hva er poenget med å argumentere om noe som helst? Skal du få store muskler på en ren karbo-kur? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 huff og huff, snakker du om dårlig argumentasjon. selvfølgelig vet du best... når har jeg nevnt "karbo-kur" da? og hvis du ikke skjønner at jo hardere man trener og mer intesivt du trener jo mer skader du muskelfibrene og desto sterkere/større blir du, så orker ikke jeg drive og prøve å overbevise deg om extremt logiske ting... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 OZ-racing: Det hjelper ikke å trene aldri så hardt, om du ikke får i deg nok protein. Det er det pop prøver å si. Kreatin er vel og bra, men du blir faktisk ikke større av det om du ikke får i deg nok protein. Har du et bra kosthold, vil kreatin hjelpe deg å bli større. Spiser du 80% karbo, 15% fett og 5% protein så blir du ikke noe større selv om du trener hardere. Pop: Det er vanskelig å ta deg seriøst med den argumentasjonen du bruker. Trådstarter: Få i deg mer protein. Helst ved å bytte ut en del av brødet ditt med kjøtt og egg, eventuelt proteinholdig plantekost. Hvis det er veldig vanskelig, så bruker du et proteintilskudd. Når du har lagt om matinntaket slik at du får i deg nok protein, så kan du starte å ta kreatintilskudd. Men ikke før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå