Spragleknas Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Man har: Forum > Hardware > Hjelp til kjøp og salg av PC > SFF-barebone og stue-PC Forum > Lyd og bilde > Hjemmekino > HTPC Hva er forskjellen på disse - eller hva sklal hvor? Hvorfor kan dere ikke bare droppe "... stue-PC", men la det dreie seg om SFF (evt. barebone). Nå er det hip som happ hvor postene havner ... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Fint om ikke alle svarer på en gang ... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 de er jo ikke akkurat relevante , en htpc er ikke det samme som en barone Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Poenget er at HTPC = "Stue PC" (ikke 100 % enighet om dette), og spm. rundt HTPC/stue PC spres på disse forumene. SFF er noe helt annet - og kan likeså godt ha sin egen kategori. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 HTPC er vel beregnet for å spille av media (media-PC), som film, tv og slikt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Og stue-PC er ... ? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Det er vel "shuttle", slike små PC-er som også passer i stuer? :-) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 stue pc er en normal data koblet til en tv htpc er en data spesialbygget til formålet med og vise film på en tv ikke helt det samme Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Synes stue-PC er en missvisende og teit forklaring - bør droppes. Kategorienen bør være: - SFF og barebone - HTPC og mediesenter (<- er egentlig smør på flesk, men ...). Endret 4. mai 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Enig med trådstarter (nå igjen, oops) men slenger meg på her hvis det hjelper HW.no å få orden på kategoriene sine. HTPC, stue-PC, medieportal, whatnot - disse maskinene kommer det bare til å bli fler og fler av fremover, jeg kan tenke meg mange tråder om både HW (kompatibiltet/pris/støy), og mange om SW (God invented computers to teach people patience, who have not experienced agriculture; Peter Broaderick) Endret 7. mai 2008 av khaakon Lenke til kommentar
koks Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Men de fleste postene i kategorien HTPC hører hjemme under "Hjelp til kjøp og salg av PC" og ikke under "Lyd og bilde". Dessuten er det for meg ulogisk å gå inn på "Lyd og Bilde" når jeg skal bygge en PC. Så jeg synes HTPC kategorien burde flyttes Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Noe burde i hvertfall gjøres! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Vi skal få ordnet opp i dette her, kanskje i sammenheng med mulige strukturelle endringer i datadelen av forumet. På et så stort forum så er det fort gjort at det kom to kategorier om noenlunde det samme. Vi får vurdere sammenslåing eller endring av forumbeskrivelse, samt å benytte snarveier der hvor det er hensiktsmessig. Stay tuned Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Flott. Sørg for at dere har tunga rett i munnen mtp. begreper etc. (stue PC (= mediesenter PC = HTPC) og SFF har da lite tilfelles!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg