Zeph Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Eg har eit asus a7n8x hk og xp2400. som noen av dere kanskje veit har eg knust ei cpu kjerne på dette HK med Volcano9 kjøleren min. Det eg lurer på er om eg på noe sett og vis kan bruke festehullene på Hket til å feste kjøleren på, når den ikkje er laget for det opprinnelig.... og vil ein shim hjelpe på sikkerheten?? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Mja, du kan jo alltids modde kjøleren for å passe til disse hullene ja... og det skal kunne gå... Shim hjelper normalt Veldig Mye på sikkerheten... hadde trolig reddet kjerna di sist gang. Shim'en har reddet meg mang en gang den... f.eks. under transport av en XP1800+ maskin med Volcano7 kjøler montert og maskina stående rett opp og neg... :o Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Du knuser ikke coren sålenge du legger kjøleren flatt på cpu og klipser på på begge sider. Jeg gjør dette veldi ofte og jeg gjør det med pcen på høykant uten å knuse coren. du burde klare å montere kjøleren når du har den vertikal da. Lenke til kommentar
RPA Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg måtte ta av min shim i går... Samme hovedkort og en XP2100+ T-bred. Satte cpu'n inn og ribba med shim = temp 85grader! Hadde samme problem med en XP2000+. Tok av shim'n og da var temp 39grader!!! Så nå kan jeg kjøre uten vifte til tider med spesialbygd viftestyring Du kan jo prøve med shim men viss du får helt sinnsyke temperaturer etterpå er sannsynligvis shim'en sin feil... Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg måtte ta av min shim i går... Samme hovedkort og en XP2100+ T-bred. Satte cpu'n inn og ribba med shim = temp 85grader! Hadde samme problem med en XP2000+. Tok av shim'n og da var temp 39grader!!! Så nå kan jeg kjøre uten vifte til tider med spesialbygd viftestyring Du kan jo prøve med shim men viss du får helt sinnsyke temperaturer etterpå er sannsynligvis shim'en sin feil... Mulig att du har en shim som er for tykk, muligens feilproduksjon. Slik att CPU-Kjøler ikke får god nokk kontakt med CORE... Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Er vel alltid en fordel å sjekke at du har kontakt mellom cpu og kjøler før du setter i gang. Monter kjøler, ta av kjøler og se om du har avtrykk etter goop, monter kjøler igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå