Gjest Slettet+1374861 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Synes egentlig dette var mer ett tele-spørsmål enn ett data/web-spørsmål så jeg tok det her. Er det noen som tilbyr det jeg vil kalle en slags "SMS server" tjeneste? Noen som har erfaringer her? Da tenker jeg i retning at man skal kunne foreta handlinger inn mot (minst) ett kodeord på ett 4-sifret nummer, og på samme måte kunne sende svar tilbake fra det nummeret. Selv har jeg jo lagt merke til mpay tjenesten som er brukt til utleie av spill-servere blandt annet, men var såvidt innom dem og det var mye 'royalty' og ikke så mye mulighet for customisering (såvidt jeg kunne se). Og så kommer webdelen da. Hvor enkelt er det å koble noe slikt opp mot ett webspråk? Jeg vil anta at de som tilbyr noe sånnt også har sine måter å koble opp på? Alle svar, erfaringer og innspill er velkomne Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 mPay er en ren betalingstjeneste (av Infogate), og antagelig ikke det du er ute etter. Infogate tilbyr for øvrig vanlig SMS også, slik du ønsker. Men uansett, betaling via mobil er grisedyrt - regn med at ca 50% går til operatører og SMS-leverandør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 50%?? Såpass ille ja.. Det var drøyt. Jeg får Google Infogate sitt vanlige SMS-tilbud og se hvordan det ser ut. Men slik du nevner det, kan man gå utifra at de største utgiftene ligger i at leverandøren tar sin andel, imotsetning til at du betaler en fast avgift for selve tjenesten? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) Det er operatørene som tar den klart største delen. Det er uavhengig av om det er Infogate eller andre leverandører du bruker. Dersom en kunde som skal betale har Netcom, tar Netcom ca 25-35% av inntektene (Tele2/Telenor tar omtrent samme andel for sine kunder). Deretter skal leverandøren (f.eks Infogate) ha sin del av kaken, normalt 15-30%. Og til slutt kommer jo 25% moms dersom du omsetter for mer enn 50 000 i året. Endret 19. mars 2008 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå