Gå til innhold

Kulturo: Rogue Assassin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den het "War" da jeg....hrrrm...anskaffet den. Synes den var ganske bra jeg. Men så er jeg actionhore av dimensjoner også.

Når jeg leser anmeldelsen får jeg følelsen av at jeg er dum rett og slett. Jeg syntes faktisk Jet Lee var mystisk her. Statham var hard som stein.

Og jeg ble blåst i gulvet av slutten.

Lenke til kommentar
Den het "War" da jeg....hrrrm...anskaffet den. Synes den var ganske bra jeg. Men så er jeg actionhore av dimensjoner også.

Når jeg leser anmeldelsen får jeg følelsen av at jeg er dum rett og slett. Jeg syntes faktisk Jet Lee var mystisk her. Statham var hard som stein.

Og jeg ble blåst i gulvet av slutten.

Alle har hver sin smak. Anmeldelsen er min mening :)

 

Angående tittelen: Ja, orginaltittlen er "War", men av en eller annen merkelig grunn blir den kalt "Rogue Assassin" her i norden.

Lenke til kommentar
Den het "War" da jeg....hrrrm...anskaffet den. Synes den var ganske bra jeg. Men så er jeg actionhore av dimensjoner også.

Når jeg leser anmeldelsen får jeg følelsen av at jeg er dum rett og slett. Jeg syntes faktisk Jet Lee var mystisk her. Statham var hard som stein.

Og jeg ble blåst i gulvet av slutten.

Alle har hver sin smak. Anmeldelsen er min mening :)

 

Angående tittelen: Ja, orginaltittlen er "War", men av en eller annen merkelig grunn blir den kalt "Rogue Assassin" her i norden.

 

Og veldig mange andre steder, bl.a. i asia...

Lenke til kommentar
Alle har hver sin smak. Anmeldelsen er min mening :)

Hehe, klart klart. Jeg har ikke tenkt å diskutere filmsmaken din, det er jo på grensa til frekkhet i mine øyne.

Det er kanskje ikke så "gæli" å være filmteit som jeg er heller, blir flere godfilmer på den måten... :wee:

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar
Attpåtil har "Rogue Assassin" en ganske snedig vri på slutten, som virkelig kunne ha slått pusten ut av deg. Dessverre er denne overraskelsen lite verdt når oppbyggingen av resten av filmen er så dårlig.

 

Tok meg ganske så på senga den twisten. Ellers kjører den i samme stil som mange andre filmer i sjangeren. Men twisten hever filmen og for meg leverte den hva jeg forventet (tanketom action), men med en twist som lurte meg langt mer enn hva de fleste filmer som satser på å være utspekulerte (noe denne absolutt ikke satset på) klarte. Så dette var en solid underholdning for min egen del og en god film å se i lag med kompiser. Litt god action og utsiktene til å bli lurt av noe så absurd som en tanketom actionfilm må jo være litt fristende?

 

Jeg har null problem med å anbefale denne filmen til de som pleier å bli underholdt av denne typen filmer. Jeg vil heller anbefale denne enn den aktuelle thrilleren Fracture (med selveste Anthony Hopkins og Ryan Gosling). I War vil man i hvert fall ha muligheten til å bli lurt litt (og med litt action i tillegg), noe man må være veldig uoppmerksom for å bli av å se den store skuffelsen Fracture.

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor man forventer karakterdybde i en slik film forresten. Orker ikke at gode actionfilmer skal bli filosofert ihjel. Svart/hvitt er hva jeg ønsker der, skal jeg se en actionfilm hvor man desperat er på jakt etter dybde i karakterene så setter jeg heller på Batman Begins. :)

 

Nei, se denne med et par pils og kompiser. Har man høye krav til karakterer i hver film man ser, så styr unna. Men klarer man å la seg underholde av Van Damme og Steven Seagal, så vil mulighetene absolutt være til stede for at dette ikke blir bortkastet tid.

Lenke til kommentar

Vil egentlig si meg litt uenig med Dotten i at filmen ikke prøvde å være utspekulert. I mine øyne prøvde filmen både å være utspekulert og mystisk, noe som fungerer dårlig med så kjedelige karakterer og uengasjerende fortellermåte.

 

Men smaken er som baken - den er delt i to... Og godt er det, eller så ville vi ikke hatt noe å diskutere :)

 

Edit: Det bør kanskje nevnes at jeg selv er litt svak for kampsportthrillere og ble litt sjokkert over at jeg ikke likte filmen.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Vil egentlig si meg litt uenig med Dotten i at filmen ikke prøvde å være utspekulert. I mine øyne prøvde filmen både å være utspekulert og mystisk, noe som fungerer dårlig med så kjedelige karakterer og uengasjerende fortellermåte.

 

Poenget mitt var at filmen i utgangspunktet er en actionfilm. Den er ikke en thriller a la Fracture og The Silence of the Lambs. War er ikke på nivå med klassikere som Speed, men den overgår de fleste filmer med eksempelvis Van Damme (jeg blir underholdt av de fleste av hans filmer, ikke skyt meg ^^).

 

Gå og se Fracture, en film som på ubegripelig vis er blitt kritikerrost. Jeg nekter å tro at noen blir mer lurt av den filmen enn av War.

 

(Nå skal det sies at Jet Li syntes War var utter crap, men jeg må si meg uenig der. Den underholdt nok og mer forlanger ikke en kar som er vokst opp med Arnold, Van Damme og Chuck Norris...). Jeg har rett og slett lite forventninger til denne typen film og tror det er noe som gjør at den falt i smak. Når Commando var den hellige gral i min barndom, så setter det en viss presedens.. :wee:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...