Mollekanin Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Heisann En maskin på jobben sa fint adjø og jeg bestilte derfor en ny enkel sak. Men etter at jeg hadde satt sammen puslespillet syntes jeg det var vel varmt på prosessor temp'en. Den idler nå på 65'c i bios.. Vifta ligger nå på ca 2200rpm og gikk veeeeeeeeldig sakte opp fra 1700rpm når vi sa at den skulle gå mer effektivt i bios. Er vel vant med og sette sammen maskiner så "vet" at ikke noe er gjort galt. Komponenter som er slengt inn er: Hovedkort: MSI G31M2-FD V2 CPU: Intel Dual-Core 2160 med sin kjære boxed vifte. Tenkt en tanke og det er at jeg kanskje bør kjøre hjem og hente min elskede arctic silver men det bør da ikke ha så mye og si? Mvh Tommy Endret 17. mars 2008 av Mollekanin Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 høres ut som en typisk "dårlig motert kjøler sak" har du pårøvd og remotert? artic silver kan hjelpe litt det men ikke så mye som det trengs her. 65 grader er en ganske høy load temp. og idle er det jo veeeldig høyt. du kan jo sikkert også stille ned volt i bios, den er nok stabil ned mot 1.0V hvis du har mulighet og gå så lavt. men først ville jeg montert kjøler en gang til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå