Gå til innhold

Linux Mint: Få program(xrdp) til å starte ved oppstart, før login.

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har endelig greid å installere xrdp på linux mint, som gjør det mulig å bruke windows remote desktop til å koble til linux og fjernstyre. Måtte legge inn KDE for å få det til å fungere.

Dette var guiden jeg fulgte:

sudo apt-get install vncserver

sudo apt-get install libpam0g-dev

sudo apt-get install libcurl4-openssl-dev

download xrdp 0.4

tar -zxf xrdp-0.4.0.tar.gz

cd xrdp-0.4.0

make

sudo make install

sudo /usr/local/xrdp/xrdp_control.sh start

Jeg fikk til å koble til etterpå, og alt er vel. Men, jeg ønsker å kunne restarte maskinen via eksternt skrivebord, for så å kunne koble til igjen uten å måtte dra ned til maskinen å logge inn, og starte programmet, om dere skjønner?

Jeg har prøvd å installert startup manager eller hva det het for kde og lagt inn fila der (xrdp_control.sh), samt gått på sesjoner i gnome og prøvd å lagt inn både fila og kommandoen "sudo /usr/local/xrdp/xrdp_control.sh start" der. (Ikke samtidig)

Men ingenting fungerer. Jeg må logge inn på en bruker, skrive "sudo /usr/local/xrdp/xrdp_control.sh start" i terminal og mate inn mitt passord. Jeg vil altså slippe dette. Jeg vil at xrdp skal laste og kan brukes uten at noen logger inn.

Går det an? Hadde vært fint!

Takker for all hjelp jeg får!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruker du ikke nomachine, den starter før log-in automatisk og yter bedre. Se signaturen min for detaljer.

Edit: Du kan få skript til å kjøre som rot ved å legge de i /etc/init.d

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...