Gå til innhold

Lydkort og 64-bits Vista

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger et nytt lydkort til PC-en, som etter planen skal oppgraderes fra XP til 64-bits Vista Home Premium, og trenger derfor noen anbefalinger til lydkort.

Pris....opptil 1000-lappen, tenker jeg. Skal brukes til spill, musikk og film. Har fra før et Creative Audigy 4, men dette låter skikkelig dårlig, både i spill og musikk, så jeg er litt skeptisk til Creative om dagen, for å si det sånn...er X-Fi-serien blitt såpass bra i Vista, at det er verdt å kjøpe? Eller bør man satse på noe helt annet?

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et X-Fi XtremeGamer, og er godt fornøyd. Kjører Vista Business x64 og bruker maskinen stort sett til spilling og surfing+musikk.

Bruker til vanlig et Beyerdynamic DT770 headset og synes lyden er flott med god dynamikk. Hører lett forskjell til intergrert lydkort for å si det sånn. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har selv et X-Fi XtremeGamer, og er godt fornøyd. Kjører Vista Business x64 og bruker maskinen stort sett til spilling og surfing+musikk.

Bruker til vanlig et Beyerdynamic DT770 headset og synes lyden er flott med god dynamikk. Hører lett forskjell til intergrert lydkort for å si det sånn. ;)

Bra anbefaling :)

Kjøpte meg dette kortet, og har fra før av DT770 også...lyden er helt knall. Mye bedre enn det gamle Audigy 4-kortet ihvertfall. Så nå lurer jeg på å kjøpe dette frontpanelet også.

Pantera

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne tråden jeg. Har Vista 64-bit og 8 GB minne.

Har gitt bort Xi-fi gamer-kortet mitt fordi driverne sugde. Creative er med andre ord ikke et alternativ.

Valget for meg står mellom TerraTec Aureon 7.1 og et Bluegears b-Enspirer. Har ikke så god peiling på lydkort. Dere må gjerne komme med andre tips også. Et krav er dog at det ikke skal koste stort over 1000,-, og det skal ikke ha vifte (som det Asus-kortet).

Lenke til kommentar
Slenger meg på denne tråden jeg. Har Vista 64-bit og 8 GB minne.

Har gitt bort Xi-fi gamer-kortet mitt fordi driverne sugde. Creative er med andre ord ikke et alternativ.

Valget for meg står mellom TerraTec Aureon 7.1 og et Bluegears b-Enspirer. Har ikke så god peiling på lydkort. Dere må gjerne komme med andre tips også. Et krav er dog at det ikke skal koste stort over 1000,-, og det skal ikke ha vifte (som det Asus-kortet).

Mulig de gamle driverne sugde...men dem har jeg ikke prøvd, siden jeg kjøpte kortet for noen dager siden. Er jo bare få dager siden Creative la ut nye, oppdaterte X-Fi-drivere, som visstnok også skulle fixe "4GB ram-buggen". Var selv også skeptisk til Creative, pga mitt gamle Audigy-kort (som forøvrig funka veldig bra i XP), men etter å ha lest mange bra reviews på Xtreme Gamer-kortet, tok jeg sjansen alikevel...

Kan jo også nevne at musikk låter bedre nå, med X-Fi Xtreme i Vista, enn Audigy 4 i XP. Ihvertfall min umiddelbare konklusjon. Spill har jeg ikke testa så mye enda.

Pantera

Lenke til kommentar

Mulig de har fikset driverproblemene nå, men det driter jeg i. Skal ikke ha Creative på en stund. Synes det er viktig å sende ut signaler til selskap om at de ikke kan selge produkter med crap drivere.

Hvis Creative klarer å levere bra drivere to år i strekk, så kanskje jeg vurderer de neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...