Gå til innhold

Får ikke tilgang til "Documents and settings" med administrator[løst]

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en maskin med Windows XP Home, som har noen brukere. Dersom jeg logger inn som en administrator (ikke "administrator-brukeren, det har jeg ikke testet ennå) og går til c:\documents and setting er det to av brukermappene jeg ikke får åpnet, og som Windows sier inneholder 0 filer, 0 mapper, og ikke tar noe plass.

Dersom jeg logger inn med brukeren det gjelder, får jeg tilgang til alle filene.

Det betyr at dersom jeg vil f.eks. defragmentere eller kjøre en virusscanning, må jeg gjøre det tre ganger: en med administrator, og en for hver av de to brukerene. Er det noen som har vært borti noe lignende? Jeg har forsøkt å deaktivere passordet på de to brukerne, men det hjalp ikke.

Edit: jeg kom på at jeg ikke har testet det med Windows' egen administratorbruker.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vanlig for brukere som har hatt passord-beskyttede kontoer og som ikke har befridd policyen om at de ikke skal være private igjen.

Jeg mener å huske at det var bare å høyreklikke på mappen for brukerkontoen og velge egenskaper og deretter deling og huke bort Gjør denne mappen privat feltet.

(Husk at kun kontoen som "Eier" denne mappa kan gjøre dette.)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...