Joachim_F Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 BioWare er overbevist om at Dragon Age blir verd den lange ventetiden. Les mer Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Ikke til konsoll også pliiis Lenke til kommentar
freddern Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Bare å glede seg nå. (Enig at det ikke burde komme til konsoll også. Let's make a opprør!) Håper det kan strekke seg opp mot høydene til Baldurs gate II. Da er jeg frelst. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Så lenge de ikke gjør som Bethesda gjorde og "dumb"-et ned brukergrensesnittet til Oblivion slik at det skulle passe til spillkontrollere. I Morrowind hadde de et godt brukergrensesnitt gående og forhåpningene til Oblivion var store. Men det ødela dermed litt at ui-et var så simplifisert. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast. håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Gleder meg skikkelig. Oppfølger til baldurs gate 2, da er det bare e tmust å ha for bg/rpg fanatikere. Jeg ysns også at nwn2 var ganske stas med egen borg. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Gleder meg til dette spillet håper virkelig at det ikke blir en Konsollverson... Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hvorfor bryr folk her seg så veldig om det kommer en konsollport etterhvert? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Dette er ikke Baldur's Gate 3, så ro ned. Det er en spirituell oppfølger til BG2, men det betyr bare at de bruker alle erfaringene de har lært gjennom årene til å gjøre DA bedre. Det er på samme måte som Mass Effect er en spirituell oppfølger til KotOR uten å ha noe med Star Wars å gjøre. Når det gjelder konsollversjon liker jeg det ikke. PC spill selger mye mindre nå enn de brukte å gjøre, i hovedsak fordi mer eller mindre alle PC spillene kommer til nettopp konsoll. Hvorfor slite med å oppgradere PCen hele tiden når du får nøyaktig samme spill til konsoll? Men for all del, det viktigste for meg er å få et "ekte" PC rollespill, og ikke en dårlig port som Oblivion. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Dette er som sagt _HELDIGVIS_ ikke en oppfølger til Baldur's Gate II, jeg sier heldigvis fordi spillet fikk sin fortjente avslutning, der er ingen vits å melke den kua mer. Bioware har derimot sagt at Dragon Age er i spirit med Baldur's Gate spilline, og når det ble sagt har Dragon Age automatisk hoppet opp på første plass over spill jeg ser mest frem til nå, noe som kan begrunnes med at jeg mener at Baldur's Gate spillene er verdens beste spill. Hvis Dragon Age skal være en spirituell "oppfølger" og hvis dem virkelig lover det dem sier, så er jeg mildt sagt i ekstase allerede. Endret 17. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Et meget spennende konsept, for håpe det lever opp til standaren vi er vant med fra Bioware. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast. håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg. Her kommer min personlige kritiske mening. NWN 2 er balle i forhold til Baldur's Gate II, er som å sammenligne en katt med en løve. Hvis du spilte Fighter class i Baldur's Gate II så fikk du etter hvert De'Arnise Hold, din egen stronghold med andre ord (andre klasser har sin egen stronghold), og du kunne fint gjøre litt av hvert der og ta deg av diverse problemer som dukket opp etter hvert. Om Dragon Age har dem dessuten sagt at den ikke kommer til å bli like stor/lang som Baldur's Gate II, men lov å håpe at dem inkluderer litt av hvert da. Endret 17. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 "– Jeg tror vi kommer til å bli ekstremt stolte, og tilhengerne våre vil bli ekstremt opphisset." Eg håper no for guds skyld at eg slepper å møte på ein gjeng med ekstremt opphissede spillnerder Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 På den annen side er det jo sjelden man hører noen si "Jeg tror vi kommer til å bli ekstremt flaue, og tilghengerene våre vil bli ekstremt sinte." Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast. håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg. Her kommer min personlige kritiske mening. NWN 2 er balle i forhold til Baldur's Gate II, er som å sammenligne en katt med en løve. Hvis du spilte Fighter class i Baldur's Gate II så fikk du etter hvert De'Arnise Hold, din egen stronghold med andre ord (andre klasser har sin egen stronghold), og du kunne fint gjøre litt av hvert der og ta deg av diverse problemer som dukket opp etter hvert. Om Dragon Age har dem dessuten sagt at den ikke kommer til å bli like stor/lang som Baldur's Gate II, men lov å håpe at dem inkluderer litt av hvert da. Er ingen som har samanligna BGII og NVN2. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast. håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg. Her kommer min personlige kritiske mening. NWN 2 er balle i forhold til Baldur's Gate II, er som å sammenligne en katt med en løve. Hvis du spilte Fighter class i Baldur's Gate II så fikk du etter hvert De'Arnise Hold, din egen stronghold med andre ord (andre klasser har sin egen stronghold), og du kunne fint gjøre litt av hvert der og ta deg av diverse problemer som dukket opp etter hvert. Om Dragon Age har dem dessuten sagt at den ikke kommer til å bli like stor/lang som Baldur's Gate II, men lov å håpe at dem inkluderer litt av hvert da. Er ingen som har samanligna BGII og NVN2. Spiller ingen rolle, jeg skulle til å uttrykke min mening, ferdig med saken. Det du gjorde derimot var å si på en måte at NWN 2 har faktisk gjort noe som ikke BG II har. Noe videreføring? It's all in the shitter. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hvorfor bryr folk her seg så veldig om det kommer en konsollport etterhvert? Fordi hvis utgavene til konsoll og PC gis lik fokus, utvikles parallelt, og utgis samtidig, forringer det kvaliteten på PC-utgaven. Om de porter det konsoll senere, kan det derimot være det samme. Lenke til kommentar
pong Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Jeg er enig når det gjelder UIet til Oblivion. Når jeg først prøvde Oblivion så var jeg allerede en godt rutinert "WoWer". Det eneste som sto i hodet mitt var "Bare en action bar? OG VERRE ER AT JEG FANDEN BARE HAR EN KNAPP PÅ DEN BAREN OGSÅ!!!!" Jeg fikk nesten actionbar abstinenser der og da. Tok meg mange timer før jeg greide å faktisk legge inn forskjellige magier osv på de 8 hotkeyene. Det var som om vi var tilbake til diablo. Missforstå meg ikke Diablo 1 og 2 var begge brilliante, spesielt Diablo 1. UIet den gang tilhørte nettopp den tia, nå er ikke så enkle UIer akseptable lenger. PS: Har vi et norskt uttrykk for hotkey? Endret 18. mars 2008 av pong Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) PS: Har vi et norskt uttrykk for hotkey? Hurtigknapp. Endret 18. mars 2008 av SynSwitch Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Spillet beskrives som en spirituell oppfølger til Baldur's Gate-spillene håper ikke de skryter for mye her..... synest virkelig at det har vært ufattelig mange nedturer de siste årene hvor rpg elementer er fjernet for og gjøre ting mainstream og konsol vennlig... noen eksempler... NWN til NWN2 morrowind til oblivion bladurs gate til dark alliance delvis gothic 2 til gothic 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg