sn0dig Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (80-100 timer er vel mer riktig?) Batteritid for SLR regnes i eksponeringer (antall bilder tatt) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Så det er best å kjøpe vanlig batterilader til batteriene, og ikke en nettverksadapter som jeg plugger inn i kameraet? Det er det jeg har skjønt ut ifra de som har Pentax og bruker AA. Jeg synes det også høres fornuftig ut. Da kan f.eks være ute å ta bilder mens laderere klargjør et nytt sett for deg på hotellrommet. Tom Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Så vidt jeg vet, og har skjønt, så finnes det ingen 'adapter' som man plugger inn i K100D for å lade batteriene. Man tar batteriene ut av kameraet og lader de i en vanlig batterilader. GP batteriene er billig, men mange har nevnt at de har heller laber kapasitet. De som nevte dette med kapasiteten var derimot fornøyd med Varta batterier og laderen som følger med. Dette kan kjøpes fra Clas Ohlson (også på nett) for ~400kr (4xbatteri + lader). Men, siden jeg ikke har K100D selv, så skal jeg ikke si det alt for sikkert det med adapteren... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 GP batteriene er billig, men mange har nevnt at de har heller laber kapasitet. De som nevte dette med kapasiteten var derimot fornøyd med Varta batterier og laderen som følger med. Dette kan kjøpes fra Clas Ohlson (også på nett) for ~400kr (4xbatteri + lader). My bad. Det er Varta jeg mente. De får stort sett gode skussmål. Tom Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Så vidt jeg vet, og har skjønt, så finnes det ingen 'adapter' som man plugger inn i K100D for å lade batteriene. Det finnes http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=92770 Men tror jeg heller satser på vanlig lader, en litt billigere løsning. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Ser man det ja. I stand corrected Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Uansett om du velger markedets billigste oppladbare vil du få mange flere eksponeringer enn du får med alkaliske batterier, som ikke fungerer til noe annet enn en kriseløsning i jungelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå